مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

420
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

603
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر استفاده از ضایعات تولید پلیمر پی بی آر بر مقاومت خستگی مخلوط های آسفالتی

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 76

چکیده

 این تحقیق, به بررسی میزان تأثیر ضایعات حاصل از تولید پلیمرهای الاستومری در بهبود عمر خستگی روسازی آسفالتی و مقایسه نتایج آن با مخلوط های اصلاح شده با پلیمر غیرضایعاتی و همچنین قیر اصلاح نشده می پردازد. از آنجایی که هزینه زیاد استفاده از مواد پلیمری یکی از معایب به کارگیری این نوع از اصلاح کننده های قیر محسوب می شود, به کارگیری ضایعات پلیمر که هزینه ای به مراتب کمتر از پلیمر خالص دارند به عنوان افزودنیقیر در این مطالعه بررسی گردیده است. علاوه بر دیدگاه اقتصادی استفاده از این ضایعات پلیمری و افزایش کارایی روسازی های آسفالتی به عنوان بخشی از سرمایه های ملی, به-کارگیری این بخش از تولیدات پلیمری تجزیه ناپذیر می تواند موجب آسیب کمتر به محیط زیست گردد. با توجه به اهداف این پژوهش, آزمایش های تیرخمشی چهارنقطه ای در حالت کنترل کرنش با موج نیمه سینوسی, در سه سطح کرنش, و آزمایش خستگی قطری روی نمونه های آسفالتی استوانه ای در دماهای 15 و 25 درجه سلسیوس, در دو سطح تنش, انجام شده است. این آزمایش ها روی نمونه های آسفالتی متشکل از قیر اصلاح شده با درصدهای مختلف ضایعات پلیمر پی بی آرو قیر اصلاح نشده صورت پذیرفته است. نتایج آزمایش ها و رویکردها بر اساس روش سنتی و روش انرژی تحلیل عمر خستگی بررسی شده و پس از تحلیل آماری, مقایسه گشته اند. با توجه به نتایج به دست آمده از روش های 50% کاهش سختی اولیه, انرژی تلف شده, و نسبت انرژی (ER), میزان عمر خستگی مخلوط های اصلاح شده بیش از دو برابر مخلوط های اصلاح نشده می باشد. عدم تفاوت قابل توجه میان تأثیر پلیمر خالص و پلیمر ضایعات می تواند موجب کاهش هزینه های تهیه قیر پلیمری گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عرفانی ولی پور، پیمان، یگانه، صادق، و عامری، محمود. (1398). بررسی تأثیر استفاده از ضایعات تولید پلیمر پی بی آر بر مقاومت خستگی مخلوط های آسفالتی. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، 5(1 (پیاپی 17) )، 57-76. SID. https://sid.ir/paper/251563/fa

    Vancouver: کپی

    عرفانی ولی پور پیمان، یگانه صادق، عامری محمود. بررسی تأثیر استفاده از ضایعات تولید پلیمر پی بی آر بر مقاومت خستگی مخلوط های آسفالتی. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل[Internet]. 1398؛5(1 (پیاپی 17) ):57-76. Available from: https://sid.ir/paper/251563/fa

    IEEE: کپی

    پیمان عرفانی ولی پور، صادق یگانه، و محمود عامری، “بررسی تأثیر استفاده از ضایعات تولید پلیمر پی بی آر بر مقاومت خستگی مخلوط های آسفالتی،” مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، vol. 5، no. 1 (پیاپی 17) ، pp. 57–76، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/251563/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button