Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,191
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,099
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل

صفحات

 صفحه شروع 128 | صفحه پایان 136

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش بالینی در شکل دهی مهارت های اساسی و توانمندی های حرفه ای دانشجویان اتاق عمل نقش اساسی دارد. بنابراین شناخت وضعیت فعلی آن می تواند بستری برای ارتقاء وضعیت عملکرد آنها در آینده فراهم سازد. این مطالعه با هدف بررسی عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سال 1393 انجام شد.روش کار: این تحقیق یک مطالعه توصیفی تحلیلی بود و با نمونه گیری به روش سرشماری و بر روی 96 نفر از دانشجویان اتاق عمل ورودی 1389, 1390 و 1391 دانشکده پرستاری و مامایی اردبیل که حاضر به شرکت در تحقیق شدند انجام شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای محقق ساخته بود که شامل دو قسمت اطلاعات دموگرافیک و دیدگاه دانشجویان درباره آموزش بالینی بود. داده های گردآوری شده به وسیله SPSS-16 و روش های آماری توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: در مطالعه حاضر اکثریت شرکت کنندگان یعنی 64 نفر (%66.7) مونث بودند. از دیدگاه 60.4 درصد (58 نفر) دانشجویان عدم اعتماد مربیان بالینی به دانشجویان, 42.7 درصد (41 نفر) نا آشنا بودن همکاران بیمارستان با اخلاق حرفه ای و 39.6 درصد (38 نفر) عدم نگرش مثبت به رشته دارای بیشترین اهمیت از میان عوامل تاثیرگذار در کیفیت آموزش بالینی بود.نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه چنین به نظر می رسد که با تقویت و اجرای دقیق و منظم برنامه های موجود, بهبود جو و فضای آموزشی و آشنا نمودن مربیان و پرسنل با شرح وظایف خود در قبال دانشجویان می توان کیفیت آموزش بالینی را ارتقا داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تذکری، زهرا، مهری، سعید، مبارکی، نوشین، داداشی، لیلی، احمدی، یگانه، شکری، فاطمه،. (1394). عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل. سلامت و مراقبت، 17(2)، 128-136. SID. https://sid.ir/paper/252016/fa

    Vancouver: کپی

    تذکری زهرا، مهری سعید، مبارکی نوشین، داداشی لیلی، احمدی یگانه، شکری فاطمه. عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل. سلامت و مراقبت[Internet]. 1394؛17(2):128-136. Available from: https://sid.ir/paper/252016/fa

    IEEE: کپی

    زهرا تذکری، سعید مهری، نوشین مبارکی، لیلی داداشی، یگانه احمدی، فاطمه شکری،، “عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل،” سلامت و مراقبت، vol. 17، no. 2، pp. 128–136، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/252016/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا