مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

530
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

139
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر آگاهی، احساسات و شدت اخلاقی بر قصد خرید پوشاک ورزشی تقلبی

صفحات

 صفحه شروع 201 | صفحه پایان 222

چکیده

 امروزه, پدیدة تقلب به عنوان مشکل بزرگ اقتصادی, اجتماعی و سیاسی درسراسر جهان مطرح می شود؛ براین اساس, هدف پژوهش حاضر نیز بررسی اثر آگاهی, احساسات و شدت اخلاقی بر قصد خرید برندهای تقلبی پوشاک ورزشی بود. مطالعة حاضر با روش پژوهش توصیفی-همبستگی انجام شد. دانشجویان رشتة تربیت بدنی دانشگاه کردستان به روش سرشماری (تعداد = 200) به عنوان نمونة آماری انتخاب شدند. یافته ها نشان داد که متغیر آگاهی اخلاقی, بر قضاوت اخلاقی (59/0), احساسات اخلاقی (58/0) و شدت اخلاقی (90/0) اثر معناداری دارد. همچنین, متغیر احساسات اخلاقی با قضاوت اخلاقی و شدت اخلاقی و قضاوت اخلاقی با قصد خرید نیز رابطة معناداریدارند و مدل ارائه شده برازش مناسبی دارد. با طراحی کمپین و برنامه هایی برای افزایش آگاهی اخلاقی مصرف کنندگان, می توان ازطریق بیان پیامدها و آسیب های خرید و مصرف برندهای پوشاک ورزشی تقلبی, سطح احساسات اخلاقی و شدت اخلاقی مصرف کنندگان را بالا برد تا آن ها قضاوت اخلاقی بهتری داشته باشند و درنهایت, قصد خرید و مصرف برندهای تقلبی پوشاک ورزشی را کاهش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایزدی، بهزاد، و محمودیان، عابد. (1397). اثر آگاهی, احساسات و شدت اخلاقی بر قصد خرید پوشاک ورزشی تقلبی. پژوهش در ورزش تربیتی، 6(15 )، 201-222. SID. https://sid.ir/paper/252087/fa

    Vancouver: کپی

    ایزدی بهزاد، محمودیان عابد. اثر آگاهی, احساسات و شدت اخلاقی بر قصد خرید پوشاک ورزشی تقلبی. پژوهش در ورزش تربیتی[Internet]. 1397؛6(15 ):201-222. Available from: https://sid.ir/paper/252087/fa

    IEEE: کپی

    بهزاد ایزدی، و عابد محمودیان، “اثر آگاهی, احساسات و شدت اخلاقی بر قصد خرید پوشاک ورزشی تقلبی،” پژوهش در ورزش تربیتی، vol. 6، no. 15 ، pp. 201–222، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/252087/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button