مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

580
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

518
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تأثیر دو روش آموزشی مختلف بر بهبود توانایی تعیین رنگ دندان، توسط دانشجویان دندانپزشکی

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 190

کلیدواژه

چکیده

 زمینه و هدف: رنگ یکی از مهم ترین و پیچیده ترین اجزا در دندانپزشکی زیبای است. تطابق رنگ دندان با ترمیم از سخت ترین کارها در دندانپزشکی ترمیمی محسوب می شود. یکی از جنبه های مهم آموزش دندانپزشکی آموزش و فراگیری تطابق رنگ است. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر روش آموزش بر بهبود توانایی تعیین رنگ توسط دانشجویان دندانپزشکی بود. روش بررسی: در این طرح 40 نفر از دانشجویان دوره بالینی دندانپزشکی شرکت داشتند که به طور تصادفی در دو گروه قرار گرفتند. گروه اول به طور حضوری و عملی مورد آموزش روش های تطابق رنگ های دندانی قرار گرفتند. در گروه دوم از جزوه آموزشی جهت آموزش استفاده شد. از دانشجویان هر گروه قبل, بعد و همچنین پس از 1 ماه خواسته شد که با استفاده از سری تعیین رنگ ویتا کلاسیک, به تعیین رنگ نمونه ها بپردازند. ارزیابی توانایی تعیین رنگ توسط دانشجویان, با آزمون Pearson Chi-Square با حجم نمونه 18 یا 20 و با سطح اطمینان 95% انجام شد. یافته ها: گروه آموزش با جزوه در تعیین رنگ نمونه چهارم, به طور معنیداری موفق تر عمل نمود (003/0P=). در هیچ یک از گروه های مورد مطالعه و در هیچ یک از نمونه های رنگی مورد استفاده, نتایج یک ماه بعد از آموزش بهتر از نتایج قبل از شروع آموزش نبود. همچنین درکل ارتباط معنیداری بین دقت تعیین رنگ با جنسیت دانشجویان و استفاده از عینک مشاهده نشد. نتیجه گیری: آموزش با جزوه در بهبود دقت تعیین رنگ مؤثرتر از آموزش عملی برای دانشجویان دندانپزشکی بود. همچنین, استفاده از عینک و جنسیت تأثیری بر دقت تعیین رنگ نداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، مهدی، رحمانی، عقیل، رنجبرعمرانی، لادن، مرادی، زهره، حسنی طباطبایی، معصومه، و ولی زاده، سارا. (1397). مقایسه تأثیر دو روش آموزشی مختلف بر بهبود توانایی تعیین رنگ دندان, توسط دانشجویان دندانپزشکی. مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)، 31(3 )، 185-190. SID. https://sid.ir/paper/25244/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی مهدی، رحمانی عقیل، رنجبرعمرانی لادن، مرادی زهره، حسنی طباطبایی معصومه، ولی زاده سارا. مقایسه تأثیر دو روش آموزشی مختلف بر بهبود توانایی تعیین رنگ دندان, توسط دانشجویان دندانپزشکی. مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)[Internet]. 1397؛31(3 ):185-190. Available from: https://sid.ir/paper/25244/fa

    IEEE: کپی

    مهدی عباسی، عقیل رحمانی، لادن رنجبرعمرانی، زهره مرادی، معصومه حسنی طباطبایی، و سارا ولی زاده، “مقایسه تأثیر دو روش آموزشی مختلف بر بهبود توانایی تعیین رنگ دندان, توسط دانشجویان دندانپزشکی،” مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)، vol. 31، no. 3 ، pp. 185–190، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/25244/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button