مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,331
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

10,488
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر در تمایل مشتریان به خرید از فروشگاه های مجازی (مطالعه موردی: فروشگاه مجازی آل دیجیتال)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 رشد روزافزون فناوری اطلاعات تحول وسیعی را در فروش کالا و خدمات ایجاد نموده است. این امر سبب ورود تجارت و داد و ستد جهانی به عصر جدیدی به نام تجارت الکترونیکی شده و بررسی عوامل موثر در تمایل مشتریان به خریدهای الکترونیکی مهم و حیاتی گردیده است. این پژوهش با هدف بررسی عوامل موثر در تمایل مشتریان به خرید از فروشگاه های مجازی در سال 1393 صورت گرفت. حجم نمونه مورد مطالعه, 87 نفر از خریداران فروشگاه مجازی آل دیجیتال بوده که به صورت کاملا تصادفی انتخاب گردیده اند. پرسشنامه مورد استفاده در این پژوهش, از نوع محقق ساخته و اعتبار آن با استفاده از دو روش آزمون - بازآزمون و آلفای کرانباخ تایید گردیده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از تستT و آنالیز واریانس یک طرفه(ANOVA) و جهت رتبه بندی متغیرهای مستقل موثر, از تست دانکن در نرم افزار SPSS نسخه 19 استفاده شده است. بر اساس این تجزیه و تحلیل عوامل موثر شامل امنیت, پشتیبانی, سهولت دسترسی و استفاده, کالاهای ارائه شده, روش پرداخت, مضمون اطلاعات, نوآوری ایجادشده و اعتماد در سایت فروشگاه مجازی, شناسایی شده و نتایج حاصله نشان دهنده تاثیر همه عوامل فوق در تمایل مشتریان به خرید از فروشگاه های مجازی است, اما بر اساس رتبه بندی انجام شده پشتیبانی از مشتریان و روش پرداخت وجوه در سایت فروشگاه مجازی, تاثیر بیشتری را در تمایل مشتریان به خرید از این نوع فروشگاه ها به خود اختصاص داده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فائزی، مرتضی، و نوروزی، حسین. (1394). بررسی عوامل موثر در تمایل مشتریان به خرید از فروشگاه های مجازی (مطالعه موردی: فروشگاه مجازی آل دیجیتال). راهبردهای بازرگانی، 22 (دوره جدید)(5)، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/252986/fa

    Vancouver: کپی

    فائزی مرتضی، نوروزی حسین. بررسی عوامل موثر در تمایل مشتریان به خرید از فروشگاه های مجازی (مطالعه موردی: فروشگاه مجازی آل دیجیتال). راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1394؛22 (دوره جدید)(5):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/252986/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی فائزی، و حسین نوروزی، “بررسی عوامل موثر در تمایل مشتریان به خرید از فروشگاه های مجازی (مطالعه موردی: فروشگاه مجازی آل دیجیتال)،” راهبردهای بازرگانی، vol. 22 (دوره جدید)، no. 5، pp. 1–14، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/252986/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا