مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

900
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

774
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر استراتژی کسب وکار، بخشندگی و پویایی محیطی بر عملکرد بازاریابی؛ تبیین نقش ممیزی بازاریابی (مطالعه موردی: شرکت های تولیدکننده دارویی)

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 56

چکیده

 آشنایی سنجیده و علمی با بازارهای گوناگون و توانمندی ها و کاستی های هر بنگاه, مستلزم بررسی های دوره ای و مداوم از عملکرد آن بنگاه است. ابزار پیاده سازی این فرآیند مهم و حساس, ممیزی بازاریابی است. در سایه ممیزی بازاریابی می توان فهمید شرکت در چه موقعیتی قرار دارد و چگونه می تواند به سمت تعالی و پیشرفت حرکت نماید. هدف این مطالعه توسعه و آزمون مدلی از پیامدهای ممیزی بازاریابی است. این پژوهش کاربردی بوده, از حیث هدف توصیفی است. جامعه آماری از 1454 شرکت دارویی تشکیل شده است. با توجه به جامعه آماری به کمک جدول مورگان حجم نمونه 285 به دست آمد و درنهایت با نمونه گیری ساده, 325 پرسشنامه به صورت الکترونیکی جمع آوری گردید. پایایی ابزار تحقیق به وسیله بررسی سازگاری درونی و روایی آن از طریق روایی همگرا و واگرا موردسنجش و تأیید قرار گرفت. بررسی فرضیه ها تحقیق نیز در قالب مدل معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار Smart PLS2 انجام شد. در سطح اطمینان 05/0 نتایج نشان داد الف: بخشندگی بیشتر محیطی دلالت بر اجرای کمتر ممیزی بازاریابی دارد, ب: پویایی محیطی در کنار یک استراتژی کسب وکار فعال نقش مهمی در اجرای ممیزی بازاریابی ایفا می کند, ج: ممیزی بازاریابی می تواند به شکل جدی بر عملکرد بازاریابی شرکت تأثیرگذار باشد و د: ممیزی بازاریابی همچون یک میانجی در رابطه بین عوامل محیطی و عملکرد بازاریابی عمل می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملکی مین باش رزگاه، مرتضی، و شعبانی، عاطفه. (1396). بررسی تأثیر استراتژی کسب وکار, بخشندگی و پویایی محیطی بر عملکرد بازاریابی؛ تبیین نقش ممیزی بازاریابی (مطالعه موردی: شرکت های تولیدکننده دارویی). راهبردهای بازرگانی، 24 (دوره جدید)(9 )، 45-56. SID. https://sid.ir/paper/253005/fa

    Vancouver: کپی

    ملکی مین باش رزگاه مرتضی، شعبانی عاطفه. بررسی تأثیر استراتژی کسب وکار, بخشندگی و پویایی محیطی بر عملکرد بازاریابی؛ تبیین نقش ممیزی بازاریابی (مطالعه موردی: شرکت های تولیدکننده دارویی). راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1396؛24 (دوره جدید)(9 ):45-56. Available from: https://sid.ir/paper/253005/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی ملکی مین باش رزگاه، و عاطفه شعبانی، “بررسی تأثیر استراتژی کسب وکار, بخشندگی و پویایی محیطی بر عملکرد بازاریابی؛ تبیین نقش ممیزی بازاریابی (مطالعه موردی: شرکت های تولیدکننده دارویی)،” راهبردهای بازرگانی، vol. 24 (دوره جدید)، no. 9 ، pp. 45–56، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253005/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button