مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,002
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,112
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر ادراک مصرف کنندگان نسبت به اخلاق خرده فروشی آنلاین بر ارزش ویژه برند(مطالعه موردی: فروشگاه اینترنتی دیجی کالا)

صفحات

 صفحه شروع 146 | صفحه پایان 163

چکیده

 رشد سریع تجارت الکترونیک و افزایش روزافزون کسب و کارهای اینترنتی, منجر به افزایش نگرانی های مصرف کنندگان نسبت به موضوعات اخلاقی پیرامون خرید آنلاین شده است. با پذیرش اینترنت به عنوان یک منبع برای خرده فروشی, موضوعات اخلاقی مربوط به استفاده از اینترنت, نگرانی های جدی برای مصرف کنندگان و چالش های جدیدی برای فعالان این حوزه ایجاد کرده است. این فعالیت های غیر اخلاقی, روابط مشتریان با فروشگاه های آنلاین و ارزش ویژه برند آن ها را تحت تأثیر قرار می دهد. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر ادراک مصرف-کنندگان نسبت به فعالیت های اخلاقی خرده فروشی آنلاین بر ارزش ویژه برند فروشگاه اینترنتی دیجی کالاست. این تحقیق یک تحقیق کاربردی بوده و داده های مورد نیاز از طریق توزیع پرسش نامه به صورت آنلاین و از طریق شبکه های اجتماعی در بین 384 نفر از مشتریان دیجی کالا گردآوری شده است. برای آزمون فرضیه های تحقیق از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می-دهد که امنیت, قابل اعتماد بودن(متعهد بودن), عدم فریبکاری و به طورکلی ادراک مثبت مصرف کنندگان از اخلاقی بودن فعالیت های دیجی کالا تأثیر مثبت و معناداری بر ارزش ویژه برند این فروشگاه دارد. تأثیر متغیر حریم خصوصی بر ارزش ویژه برند در این مطالعه مورد تأیید قرار نگرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدیان پور، فخریه، و ایزدی، حمید. (1397). بررسی تأثیر ادراک مصرف کنندگان نسبت به اخلاق خرده فروشی آنلاین بر ارزش ویژه برند(مطالعه موردی: فروشگاه اینترنتی دیجی کالا). راهبردهای بازرگانی، 25 (دوره جدید)(11 )، 146-163. SID. https://sid.ir/paper/253008/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدیان پور فخریه، ایزدی حمید. بررسی تأثیر ادراک مصرف کنندگان نسبت به اخلاق خرده فروشی آنلاین بر ارزش ویژه برند(مطالعه موردی: فروشگاه اینترنتی دیجی کالا). راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1397؛25 (دوره جدید)(11 ):146-163. Available from: https://sid.ir/paper/253008/fa

    IEEE: کپی

    فخریه حمیدیان پور، و حمید ایزدی، “بررسی تأثیر ادراک مصرف کنندگان نسبت به اخلاق خرده فروشی آنلاین بر ارزش ویژه برند(مطالعه موردی: فروشگاه اینترنتی دیجی کالا)،” راهبردهای بازرگانی، vol. 25 (دوره جدید)، no. 11 ، pp. 146–163، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253008/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button