مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,212
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

773
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیشایندها و پسایندهای رفتار خرید ناگهانی: تعیین اولویت ها و ارائه مدل با استفاده از روش ترکیبی دلفی و دیمتل

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 19

چکیده

رفتار خرید ناگهانی, رفتاری با فعال سازی هیجان زیاد, کنترل شناختی کم و تا حد زیادی واکنشی می باشد که کنترل آن از جنبه رفتار مصرف کننده با اهمیت است. این تحقیق به بررسی پیشایندها و پسایندهای رفتار خرید در قالب شناسایی و رتبه بندی مهم ترین عوامل اثرگذار خریدناگهانی می پردازد. با مطالعه پیشینه تحقیق های انجام شده, عوامل موقعیتی, روان شناختی, محیطی, شخصیتی, آمیخته بازاریابی, جمعیت شناختی و عوامل مرتبط با کالا به عنوان عواملی که بر رفتار خرید ناگهانی مصرف کنندگان تأثیر دارند, شناسایی شدند. رتبه بندی پیشایندهای رفتار خرید ناگهانی با بهره گیری از نظر خبرگان و با تکنیک دیمتل انجام شد. پسایندهای رفتار خرید ناگهانی نیز با بهره گیری از تکنیک دلفی و استفاده از نظر خبرگان روانشناسی و بازاریابی به دو دسته پیامدهای مثبت و منفی تقسیم بندی شدند. در پایان مدلی از شاخص های به دست آمده از این مطالعه ارائه شده است. این مطالعه با طرح سیمایی کلی از رفتار خرید ناگهانی می تواند در مدیریت و سیاست گذاری راجع به این جنبه از رفتار مصرف کننده سهیم باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بحرینی زاد، منیژه، و حسینی، مطهره. (1397). پیشایندها و پسایندهای رفتار خرید ناگهانی: تعیین اولویت ها و ارائه مدل با استفاده از روش ترکیبی دلفی و دیمتل. راهبردهای بازرگانی، 25 (دوره جدید)(11 )، 1-19. SID. https://sid.ir/paper/253009/fa

    Vancouver: کپی

    بحرینی زاد منیژه، حسینی مطهره. پیشایندها و پسایندهای رفتار خرید ناگهانی: تعیین اولویت ها و ارائه مدل با استفاده از روش ترکیبی دلفی و دیمتل. راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1397؛25 (دوره جدید)(11 ):1-19. Available from: https://sid.ir/paper/253009/fa

    IEEE: کپی

    منیژه بحرینی زاد، و مطهره حسینی، “پیشایندها و پسایندهای رفتار خرید ناگهانی: تعیین اولویت ها و ارائه مدل با استفاده از روش ترکیبی دلفی و دیمتل،” راهبردهای بازرگانی، vol. 25 (دوره جدید)، no. 11 ، pp. 1–19، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253009/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button