مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,975
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

955
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل هم آفرینی ارزش راهبردی در صنعت بانکداری ایران

صفحات

 صفحه شروع 199 | صفحه پایان 215

چکیده

 خلق ارزش مشترک با مشتری (هم آفرینی ارزش), مفهومی است که در سال های اخیر توجه بسیاری از دانشگاهیان و مدیران را به خود جلب کرده است. هدف از این مقاله صورت بندی مدلی برای هم آفرینی ارزش در صنعت بانکداری ایران و تبیین ابعاد و مولفه های هم آفرینی ارزش سازمانی و هم آفرینی ارزش مشتری و ارائه راهکار ها و پیشنهادهای اجرایی برای هم آفرینی ارزش در این صنعت است. از آنجا که هم آفرینی ارزش می تواند به وفاداری مشتریان, کاهش نرخ ریزش مشتریان و در نتیجه کاهش هزینه های جذب مشتریان جدید و رقابت مندی بیانجامد, مطالعه این مفهوم حائز اهمیت و ضروری به نظر می رسد. برای دستیابی به این هدف با استفاده از روش کیفی موردکاوی چندگانه, مستندات و اخبار مربوط به سه بانک ایرانی و مشتریان شرکتی هم آفرین ارزش آن ها بررسی شده و مشاهدات صورت گرفته مستند شد. سپس مصاحبه های کیفی عمیق با افراد صاحب نظر در دو جامعه خبرگان بانکی و مشتریان شرکتی, تا حصول کفایت نظری صورت گرفت. اعضای نمونه با استفاده از نمونه گیری هدفمند به شیوه گلوله برفی انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی صورت پذیرفت. نتایج حاکی از آن است که هم آفرینی ارزش راهبردی, سازه ای سه سطحی با دو مولفه هم آفرینی ارزش سازمانی (با ابعاد قابلیت بازاریابی, قابلیت توسعه خدمات, قابلیت ارتباطی, قابلیت فناوری اطلاعات, توانمندی سازماندهی مناسب, قابلیت فرهنگ سازی, قابلیت مدیریت منابع انسانی) و هم آفرینی ارزش مشتری (با ابعاد توانایی کمک به توسعه خدمات, مهارت تعاملی, بازخورددهی, وفاداری و رفتار مسئولانه) است. جنبه نوآورانه این تحقیق به توسعه مدلی جامع با نگرشی دوسویه به قابلیت ها و ویژگی های سازمان ها و مشتریان در زمینه هم آفرینی ارزش و تعمیق پیشینه نظری در خصوص منطق تسلط خدمات و خلق ارزش مشترک با مشتریان بازمی گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمان سرشت، حسین، و رحیمیان، مهرنوش. (1398). مدل هم آفرینی ارزش راهبردی در صنعت بانکداری ایران. راهبردهای بازرگانی، 26 (دوره جدید)(13 )، 199-215. SID. https://sid.ir/paper/253026/fa

    Vancouver: کپی

    رحمان سرشت حسین، رحیمیان مهرنوش. مدل هم آفرینی ارزش راهبردی در صنعت بانکداری ایران. راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1398؛26 (دوره جدید)(13 ):199-215. Available from: https://sid.ir/paper/253026/fa

    IEEE: کپی

    حسین رحمان سرشت، و مهرنوش رحیمیان، “مدل هم آفرینی ارزش راهبردی در صنعت بانکداری ایران،” راهبردهای بازرگانی، vol. 26 (دوره جدید)، no. 13 ، pp. 199–215، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253026/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا