مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

949
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

571
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی مواجهه شغلی راهبران قطار های شهری تهران با میدان های مغناطیسی در فرکانس بی نهایت کم

صفحات

 صفحه شروع 58 | صفحه پایان 64

چکیده

 مقدمه: مواجهه شغلی با میدان های مغناطیسی با فرکانس بی نهایت کم در راهبران قطار بخشی جدایی ناپذیر از این وظیفه بوده و همین امر نگرانی هایی را از نظر سلامت شغل راهبری به وجود آورده است. مطالعه حاضر باهدف بررسی مواجهه شغلی راهبران متروی تهران با میدان های مغناطیسی در فرکانس بی نهایت کم طراحی شد.روش کار: به منظور سنجش مواجهه راهبران, از دو نوع قطار AC و DC داخل شهری و AC بین شهری از هر خط شامل خط 1, 2, 4 و 5 نمونه ای به طور تصادفی انتخاب شد و پس از ایستگاه بندی, اندازه گیری چگالی شار مغناطیسی با فرکانس بی نهایت کم به وسیله دستگاه سه جهته TES– 1394و با توجه به استاندارد 1994-644 IEEE std انجام شد. سپس مواجهه راهبران در هر یک از قطارها با حدود مواجهه شغلی کشوری مقایسه گردید.یافته ها: بیش ترین میانگین مواجهه در قطارهای AC بین شهری (1.1±2.5mT) و کمترین مقدار مربوط به قطارهای DC (0.0±31.2mT) بود. حداکثر مقدار مواجهه در راهبران قطارهای AC خط 5 (9mT) و حداقل مقدار مربوط به همین خط (0.01mT) بود. حداکثر مقدار مواجهه در خطوط داخل شهری در قطار AC خط 1 (5.4mt) و حداقل آن مربوط به همین خط و قطار (0.08mT) بود.نتیجه گیری: نتایج حاصل از مطالعه نشان داد که در این مطالعه, همچون مطالعات مختلف در دیگر کشورها, هیچ یک از حالات مواجهه در قطارهای مختلف, میزان مواجهه از حدود مجاز مواجهه کشوری و بین المللی فراتر نرفته بود. هرچند این موضوع نباید مبنایی بر بی خطر بودن این میدان ها قرار بگیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منظم، محمدرضا، جلیلیان، حامد، خسروی، یحیی، نجفی، کامران، و زمانیان، زهرا. (1394). ارزیابی مواجهه شغلی راهبران قطار های شهری تهران با میدان های مغناطیسی در فرکانس بی نهایت کم. مهندسی بهداشت حرفه ای، 2(4)، 58-64. SID. https://sid.ir/paper/253431/fa

    Vancouver: کپی

    منظم محمدرضا، جلیلیان حامد، خسروی یحیی، نجفی کامران، زمانیان زهرا. ارزیابی مواجهه شغلی راهبران قطار های شهری تهران با میدان های مغناطیسی در فرکانس بی نهایت کم. مهندسی بهداشت حرفه ای[Internet]. 1394؛2(4):58-64. Available from: https://sid.ir/paper/253431/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا منظم، حامد جلیلیان، یحیی خسروی، کامران نجفی، و زهرا زمانیان، “ارزیابی مواجهه شغلی راهبران قطار های شهری تهران با میدان های مغناطیسی در فرکانس بی نهایت کم،” مهندسی بهداشت حرفه ای، vol. 2، no. 4، pp. 58–64، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253431/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button