مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,362
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

782
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت ‏های ارتباطی دانش ‏آموزان دبیرستانی شهر همدان بر مبنای تئوری حمایت اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 46

چکیده

 سابقه و هدف: اهمیت توجه به هوش هیجانی در نوجوانان نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته و باید مهارت‏ های گوناگون در آنان تقویت گردد؛ ازجمله این مهارت‏ ها برقراری ارتباط موثر و کارآمد می‏ باشد. این مطالعه با هدف تعیین رابطه بین هوش هیجانی و مهارت‏ های ارتباطی دانش‏ آموزان مقطع دبیرستان شهر همدان بر اساس تئوری حمایت اجتماعی انجام شد.مواد و روش ‏ها: این مطالعه توصیفی, تحلیلی در سال 1393 بر روی 497 نفر از دانش ‏آموزان دبیرستانی شهر همدان انجام گرفت. آزمودنی ‏ها به روش نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب شده و پرسشنامه‏ مهارت های ارتباطی, هوش هیجانی و حمایت اجتماعی را تکمیل کردند. داده‏ های جمع آوری شده با نرم افزار SPSS-18 و با آزمون‏ های ضریب همبستگی پیرسون, اسپیرمن, آزمون تی مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه تجزیه و تحلیل گردید.یافته ‏ها: بر پایه نتایج بین هوش هیجانی و مهارت‏ های ارتباطی دانش ‏آموزان مورد بررسی ارتباط معنی‏ داری وجود داشت (P<0.05). سطح مهارت‏ های ارتباطی دانش‏ آموزانی که در این مطالعه موردبررسی قرار گرفتند در حد متوسط بوده و پژوهش حاضر برتری کلی سطح نمرات مهارت‏ های ارتباطی, هوش هیجانی و حمایت اجتماعی (به جز حمایت ارزیابی) در گروه دختران نسبت به پسران را نشان داد, همچنین بین هوش هیجانی و مهارت‏ های ارتباطی با سازه های حمایت اجتماعی ارتباط معنی‏ داری وجود داشت (P<0.05).نتیجه‏ گیری: طبق یافته‏ ها جهت افزایش هوش هیجانی و ارتقاء مهارت‏ های ارتباطی نیاز به انجام مداخلات آموزشی, تهیه و تدوین بسته‏ های آموزشی جهت دانش ‏آموزان, والدین آنها و مربیان مدارس احساس می‏ شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوری، نرگس، معینی، بابک، کریمی شاهنجرینی، اکرم، فردمال، جواد، قلعه ای ها، علی، و اثنی عشری، مریم. (1393). بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت ‏های ارتباطی دانش ‏آموزان دبیرستانی شهر همدان بر مبنای تئوری حمایت اجتماعی. آموزش و سلامت جامعه، 1(3)، 38-46. SID. https://sid.ir/paper/253540/fa

    Vancouver: کپی

    نوری نرگس، معینی بابک، کریمی شاهنجرینی اکرم، فردمال جواد، قلعه ای ها علی، اثنی عشری مریم. بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت ‏های ارتباطی دانش ‏آموزان دبیرستانی شهر همدان بر مبنای تئوری حمایت اجتماعی. آموزش و سلامت جامعه[Internet]. 1393؛1(3):38-46. Available from: https://sid.ir/paper/253540/fa

    IEEE: کپی

    نرگس نوری، بابک معینی، اکرم کریمی شاهنجرینی، جواد فردمال، علی قلعه ای ها، و مریم اثنی عشری، “بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت ‏های ارتباطی دانش ‏آموزان دبیرستانی شهر همدان بر مبنای تئوری حمایت اجتماعی،” آموزش و سلامت جامعه، vol. 1، no. 3، pp. 38–46، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253540/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button