مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,128
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

714
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت خشم و ابعاد آن بین دانش آموزان دختر مقطع متوسطه: یک مطالعه مقطعی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 49

چکیده

 اهداف: خشم یکی از هیجانات انسان است که در صورت خارج شدن از سطح متعادل و تبدیل شدن به رفتار پرخاشگرانه عوارض منفی متعددی بر همه ابعاد سلامت افراد می گذارد. آگاهی از وضعیت خشم در دانش آموزان نوجوان و عوامل موثر بر آن می تواند نخستین قدم برای برنامه ریزی و اجرای مداخلات روان شناختی به منظور کنترل و مدیریت خشم در دانش آموزان نیازمند مداخله باشد. مطالعه حاضر با هدف تعیین وضعیت خشم در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر ایلام انجام شد. ابزار و روش ها: این مطالعه توصیفی از نوع مقطعی در سال 1396 در بین 313 دانش آموز دختر مقطع متوسطه اول شهر ایلام انجام شد که به روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسش نامه خشم اسپیلبرگر و به صورت خودگزارشی گردآوری شد و توسط نرم افزار SPSS 19 و با استفاده از آزمون های همبستگی پیرسون و همبستگی کندال, T مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: میانگین نمرات صفت خشم و حالت خشم در دانش آموزان پایه اول به طور معنی داری کمتر از دو پایه دیگر بود (0. 001=p). همچنین بیان کلی خشم در دانش آموزان با والدین کارگر یا بیکار به طور معنی داری بالاتر از سایر دانش آموزان بود (0. 032=p). شاخص کلی بیان خشم همبستگی مثبت و معنی داری با شاخص های صفت خشم و حالت خشم داشت (P<0. 01). نتیجه گیری: بیان کلی خشم و صفت خشم در دانش آموزان مورد مطالعه در سطح متوسط است و پایه تحصیلی و شغل والدین از عوامل تاثیرگذار بر میزان خشم این دانش آموزان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    میرزایی، امین، سلیمان پور، زینب، جلیلیان، محسن، و عابدزاده زواره، محمدصادق. (1398). وضعیت خشم و ابعاد آن بین دانش آموزان دختر مقطع متوسطه: یک مطالعه مقطعی. آموزش و سلامت جامعه، 7(1 )، 45-49. SID. https://sid.ir/paper/253583/fa

    Vancouver: کپی

    میرزایی امین، سلیمان پور زینب، جلیلیان محسن، عابدزاده زواره محمدصادق. وضعیت خشم و ابعاد آن بین دانش آموزان دختر مقطع متوسطه: یک مطالعه مقطعی. آموزش و سلامت جامعه[Internet]. 1398؛7(1 ):45-49. Available from: https://sid.ir/paper/253583/fa

    IEEE: کپی

    امین میرزایی، زینب سلیمان پور، محسن جلیلیان، و محمدصادق عابدزاده زواره، “وضعیت خشم و ابعاد آن بین دانش آموزان دختر مقطع متوسطه: یک مطالعه مقطعی،” آموزش و سلامت جامعه، vol. 7، no. 1 ، pp. 45–49، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253583/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button