مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,622
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,075
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه میزان استفاده از بازی های رایانه ای و پرخاشگری در دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 29

چکیده

  سابقه و هدف: فن آوری نوین, اوقات زیادی از فرصت های نوجوانان را پر می کند. برنامه های این رسانه ها, حاوی الگوهای فرهنگی و اخلاقی ویژه ای است که می تواند بر روی نوجوانان تاثیر فوق العاده ای داشته باشد. پژوهش حاضر با هدف مقایسه میزان استفاده از بازی های رایانه ای و پرخاشگری در دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهر تهران صورت پذیرفت. مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی بود که جامعه آماری پژوهش را تمامی دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهر تهران که در سال تحصیلی 95-94 مشغول به تحصیل بودند, تشکیل می دادند. از میان جامعه آماری 120 دانش آموز پسر که 60 نفر رفتار پرخاشگری و وابستگی به رایانه و 60 نفر نیز دارای رفتار عادی و عدم وابستگی به رایانه بودند به روش تصادفی چندمرحله ای از مناطق (شمال, جنوب, شرق و غرب) تهران انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه پرخاشگری (AGQ) و پرسشنامه محقق ساخته شامل 10 سوال چندگزینه ای که استفاده یا عدم استفاده از بازی های رایانه ای را می سنجید, استفاده گردید. داده ها وارد نسخه 19 نرم افزار SPSS شده و با استفاده از آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون و تی مستقل تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که بین انجام بازی های رایانه ای و پرخاشگری دانش آموزان و همچنین بین مدت زمان استفاده از بازی های رایانه ای و میزان پرخاشگری رابطه معنی داری وجود دارد (0.05>P). نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش, به نظر می رسد که با مدیریت و کنترل مدت زمان و نوع استفاده از بازی های رایانه ای می توان از اثرات تخریبی این رسانه کاست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شعاع کاظمی، مهرانگیز، و شهابی نژاد، زهرا. (1395). مقایسه میزان استفاده از بازی های رایانه ای و پرخاشگری در دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهر تهران. آموزش و سلامت جامعه، 3(3)، 24-29. SID. https://sid.ir/paper/253651/fa

    Vancouver: کپی

    شعاع کاظمی مهرانگیز، شهابی نژاد زهرا. مقایسه میزان استفاده از بازی های رایانه ای و پرخاشگری در دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهر تهران. آموزش و سلامت جامعه[Internet]. 1395؛3(3):24-29. Available from: https://sid.ir/paper/253651/fa

    IEEE: کپی

    مهرانگیز شعاع کاظمی، و زهرا شهابی نژاد، “مقایسه میزان استفاده از بازی های رایانه ای و پرخاشگری در دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهر تهران،” آموزش و سلامت جامعه، vol. 3، no. 3، pp. 24–29، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253651/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button