مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,215
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر افزایش مصرف صبحانه در بین دانش آموزان دبیرستانی شهر همدان

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 65

چکیده

 سابقه و هدف: صبحانه اولین وعده غذای مصرفی در روز است و مصرف آن توسط کودکان و نوجوانان با دریافت کافی مواد مغذی ارتباط دارد. مطالعه حاضر با هدف تعیین اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده در افزایش مصرف صبحانه در بین دانش آموزان دبیرستانی شهر همدان انجام گردید.مواد و روش ها: این مطالعه نیمه تجربی بر روی 140 نفر (70 نفرگروه مداخله و 70 نفر گروه کنترل) از دانش آموزان دبیرستانی شهر همدان که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند, انجام شد. پرسشنامه مشتمل بر سوالات دموگرافیک و سازه های نظریه رفتار برنامه ریزی شده بود که به روش خودگزارش دهی قبل و دو ماه بعد از مداخله آموزش توسط دانش آموزان گروه مداخله و کنترل تکمیل گردید. شرکت کنندگان گروه مداخله سه جلسه آموزشی مبتنی بر سازه های نظریه رفتار برنامه ریزی شده را دریافت کردند. داده ها با استفاده از SPSS-19 و با آزمون های تی مستقل, تی زوجی و کای دو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که بین میانگین نمره مربوط به سازه های تئوری رفتار برنامه ریزی شده (نگرش, کنترل رفتاری, قصد رفتاری) در گروه مداخله قبل و بعد از مداخله آموزشی اختلاف معنی داری وجود دارد (P<0.05).نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصل از این مطالعه, لازم است که برنامه های آموزشی مناسب جهت افزایش مصرف صبحانه در مدت زمان طولانی تری با استفاده از سایر تئوری های آموزش انجام شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی منش، علی، رخشانی، فاطمه، عیوضی، رزیتا، و فرهادیان، مریم. (1394). اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر افزایش مصرف صبحانه در بین دانش آموزان دبیرستانی شهر همدان. آموزش و سلامت جامعه، 2(2)، 56-65. SID. https://sid.ir/paper/253665/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی منش علی، رخشانی فاطمه، عیوضی رزیتا، فرهادیان مریم. اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر افزایش مصرف صبحانه در بین دانش آموزان دبیرستانی شهر همدان. آموزش و سلامت جامعه[Internet]. 1394؛2(2):56-65. Available from: https://sid.ir/paper/253665/fa

    IEEE: کپی

    علی محمدی منش، فاطمه رخشانی، رزیتا عیوضی، و مریم فرهادیان، “اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر افزایش مصرف صبحانه در بین دانش آموزان دبیرستانی شهر همدان،” آموزش و سلامت جامعه، vol. 2، no. 2، pp. 56–65، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253665/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button