مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,195
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

539
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر سبک های اسنادی و ابعاد آن (منبع علیت، ثبات علیت، کلی بودن علیت) در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 108

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر سبک های اسنادی و ابعاد آن (منبع علیت, ثبات علیت, کلی بودن علیت) در دانش آموزان انجام گرفت.روش: طرح پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون - پس آزمون و پیگیری با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه دوم دوره متوسطه دوم مدارس دولتی ناحیه دو شهر خرم آباد در سـال تحصیلی 95-1394 بود. حجم نمـونه به تعداد 56 نفر (28 نفر گروه آزمایش و 28 نفر گروه گواه) با استفاده از روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب گردید. سپس تنها گروه آزمایش تحت آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) قرار گرفتند, بعد از اتمام جلسات آموزشی, از هر دو گروه آزمایش و گواه پس آزمون و مجددا دو ماه بعد, از هر دودو گروه پیگیری به عمل آمد. ابزار اندازه گیری این تحقیق, پرسشنامه سبک اسناد سلیگمن و سینگ (1992) بود.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی به طور معنی داری سبک اسنادی رویدادهای با پیامد خوب را افزایش (P<0.05) و سبک اسنادی رویدادهای با پیامد بد را کاهش داده است (P<0.001). این نتایج در مرحله پیگیری نیز حفظ شد.نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش, مشخص می گردد که راهبردهای یادگیری خودتنظیمی قابل آموزش و یادگیری هستند و آموزش این راهبردها در افزایش سبک اسناد درونی برای رویدادهای مثبت دانش آموزان و کاهش سبک اسناد درونی برای رویدادهای منفی تاثیرگذار است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیک پی، ایرج، فرحبخش، سعید، و یوسف وند، لیلا. (1395). تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر سبک های اسنادی و ابعاد آن (منبع علیت, ثبات علیت, کلی بودن علیت) در دانش آموزان. راهبردهای شناختی در یادگیری، 4(7 )، 93-108. SID. https://sid.ir/paper/255105/fa

    Vancouver: کپی

    نیک پی ایرج، فرحبخش سعید، یوسف وند لیلا. تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر سبک های اسنادی و ابعاد آن (منبع علیت, ثبات علیت, کلی بودن علیت) در دانش آموزان. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1395؛4(7 ):93-108. Available from: https://sid.ir/paper/255105/fa

    IEEE: کپی

    ایرج نیک پی، سعید فرحبخش، و لیلا یوسف وند، “تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر سبک های اسنادی و ابعاد آن (منبع علیت, ثبات علیت, کلی بودن علیت) در دانش آموزان،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 4، no. 7 ، pp. 93–108، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255105/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button