مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

780
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

943
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه باورهای هوشی و بهزیستی مدرسه: نقش واسطه ای امید

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 115

چکیده

 هدف: هدف از این پژوهش بررسی نقش واسطه ای هیجان امید در رابطه باورهای هوشی و بهزیستی مدرسه در قالب یک مدل علی بود. روش: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری تمامی دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهرستان لردگان در سال تحصیلی 96-1395 به تعداد 3008 نفر بود که با روش خوشه ای چندمرحله ای تعداد 456 نفر انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های نظریه تلویحی هوش (عبدالفتاح و یتس, 2006), خرده مقیاس هیجان امید (پکران, گوئتز, تیتز و پری, 2005) و مقیاس بهزیستی مدرسه (کاپلان و ماهر, 1999) استفاده شد. مدل پیشنهادی پژوهش با روش تحلیل مسیر و با استفاده از نرم افزارAMOS آزمون شد. یافته ها: یافته ها نشانگر اثر مستقیم باور هوشی افزایشی و ذاتی بر بهزیستی مدرسه بود. همچنین, هیجان امید اثر مستقیم بر بهزیستی مدرسه نشان داد. علاوه بر این, نتایج آزمون بوت استراپ حاکی از نقش واسطه ای هیجان امید در رابطه بین باور هوشی افزایشی و بهزیستی مدرسه بود. نتیجه گیری: نتایج این پژوهش بیانگر اهمیت نقش هیجان امید مبتنی بر باور هوشی افزایشی در بهزیستی مدرسه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قنبری طلب، محمد، شیخ الاسلامی، راضیه، فولاچنگ، محبوبه، و حسین چاری، مسعود. (1397). رابطه باورهای هوشی و بهزیستی مدرسه: نقش واسطه ای امید. راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(11 )، 95-115. SID. https://sid.ir/paper/255114/fa

    Vancouver: کپی

    قنبری طلب محمد، شیخ الاسلامی راضیه، فولاچنگ محبوبه، حسین چاری مسعود. رابطه باورهای هوشی و بهزیستی مدرسه: نقش واسطه ای امید. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1397؛6(11 ):95-115. Available from: https://sid.ir/paper/255114/fa

    IEEE: کپی

    محمد قنبری طلب، راضیه شیخ الاسلامی، محبوبه فولاچنگ، و مسعود حسین چاری، “رابطه باورهای هوشی و بهزیستی مدرسه: نقش واسطه ای امید،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 6، no. 11 ، pp. 95–115، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255114/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا