مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

625
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

652
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل یابی علی اشتیاق تحصیلی؛ بر مبنای عملکرد تحصیلی حمایت شده، عزت نفس و خودکارآمدی درسی در دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه امیرکبیر تهران

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 75

چکیده

 روش: جامعه آماری عبارت از کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه امیرکبیر تهران بود. گروه نمونه شامل 375 نفر (263 پسر و 113 دختر) بود که به صورت تصادفی از جامعه آماری موردنظر انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه­ های اشتیاق تحصیلی اسکاوفیلی و همکاران, خرده مقیاس های عزت نفس و عملکرد تحصیلی حمایت شده از مقیاس تاب آوری در برابر آسیب مدسن و مقیاس خودکارآمدی درسی برسو و همکاران استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها, روش تحلیل مسیر به کار برده شد. یافته ها: تجزیه وتحلیل داده­ ها نشان داد که عملکرد تحصیلی حمایت شده, عزت نفس و خودکارآمدی درسی مستقیماً بر اشتیاق تحصیلی اثر دارند. در این میان عملکرد تحصیلی حمایت شده دارای بیشترین اثر بود. همچنین عملکرد تحصیلی حمایت شده به شکل غیرمستقیم و از دو مسیر خودکارآمدی درسی و عزت نفس با اشتیاق تحصیلی ارتباط داشت. نتیجه گیری: در مجموع, متغیرهای پژوهش حاضر, حدود 32 درصد از واریانس اشتیاق تحصیلی را پیش­ بینی می کنند. نتایج پژوهش نشان داد که مدل ارائه شده از برازش خوبی برخوردار می باشد

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسلامی، محمدعلی، درتاج، فریبرز، سعدی پور، اسماعیل، و دلاور، علی. (1397). مدل یابی علی اشتیاق تحصیلی؛ بر مبنای عملکرد تحصیلی حمایت شده, عزت نفس و خودکارآمدی درسی در دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه امیرکبیر تهران. راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(10 )، 57-75. SID. https://sid.ir/paper/255156/fa

    Vancouver: کپی

    اسلامی محمدعلی، درتاج فریبرز، سعدی پور اسماعیل، دلاور علی. مدل یابی علی اشتیاق تحصیلی؛ بر مبنای عملکرد تحصیلی حمایت شده, عزت نفس و خودکارآمدی درسی در دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه امیرکبیر تهران. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1397؛6(10 ):57-75. Available from: https://sid.ir/paper/255156/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی اسلامی، فریبرز درتاج، اسماعیل سعدی پور، و علی دلاور، “مدل یابی علی اشتیاق تحصیلی؛ بر مبنای عملکرد تحصیلی حمایت شده, عزت نفس و خودکارآمدی درسی در دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه امیرکبیر تهران،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 6، no. 10 ، pp. 57–75، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255156/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button