Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

805
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

891
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر توجه پایدار و دلزدگی تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 93

چکیده

 بر توجه پایدار و دلزدگی تحصیلی دانشجویان بود. روش: روش پژوهش نیمه­ آزمایشی و طرح مورد استفاده, پیش­ آزمون-پس­ آزمون با گروه مداخله و کنترل بود. جامعه پژوهش شامل دانشجویان دختر مقطع کارشناسی شاغل به تحصیل و مقیم در خوابگاه­ های دانشگاه شهید باهنر کرمان در سال 94-95 بودند. از بین آن­ ها 55 نفر به وسیله پرسشنامه دلزدگی تحصیلی دلاورپور انتخاب شده و در دو گروه مداخله و کنترل تقسیم شدند. برای رسیدن به این تعداد, حدود 400 نفر از افراد ساکن در خوابگاه های دانشگاه, پرسشنامه را تکمیل کردند. افراد دو گروه پرسشنامه­ های دلزدگی تحصیلی دلاورپور, ذهن­ آگاهی فرایبورگ و آزمون عملکرد پیوسته را قبل و بعد از مداخله اجرا کردند. MBSR به مدت هشت هفته بر روی گروه مداخله انجام شد. یافته­ ها: تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس نشان داد که MBSR تأثیر معناداری بر کاهش دلزدگی تحصیلی و افزایش توجه پایدار و همچنین افزایش ذهن­ آگاهی افراد دارد. نتیجه گیری: مداخلات درمانی مبتنی بر کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی می تواند به عنوان روشی مؤثر برای دانشجویان مبتلا به دلزدگی تحصیلی و مشکلات توجه پایدار مورد استفاده قرار گیرد

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زمانی امیرزکریا، رباب، فضیلت پور، مسعود، و توحیدی، افسانه. (1397). اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر توجه پایدار و دلزدگی تحصیلی. راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(10 )، 77-93. SID. https://sid.ir/paper/255157/fa

    Vancouver: کپی

    زمانی امیرزکریا رباب، فضیلت پور مسعود، توحیدی افسانه. اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر توجه پایدار و دلزدگی تحصیلی. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1397؛6(10 ):77-93. Available from: https://sid.ir/paper/255157/fa

    IEEE: کپی

    رباب زمانی امیرزکریا، مسعود فضیلت پور، و افسانه توحیدی، “اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر توجه پایدار و دلزدگی تحصیلی،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 6، no. 10 ، pp. 77–93، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255157/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا