مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,058
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,576
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سازماندهی- برنامه ریزی، استدلال و حافظه کاری در کودکان با و بدون اختلال خاص یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 13

چکیده

 هدف: کودکان با اختلال خاص یادگیری علیرغم داشتن هوش بهر متوسط یا بالاتر از متوسط در کارکردهای اساسی تحصیلی مانند خواندن, نوشتن و ریاضی دشواری دارند. هدف از این پژوهش مقایسه سازماندهی-برنامه ریزی, استدلال و حافظه کاری در کودکان با و بدون اختلال خاص یادگیری بود.روش: این پژوهش از نوع علی-مقایسه ای بود. جامعه پژوهش شامل کلیه دانش آموزان عادی و کلیه دانش آموزان با اختلال خاص یادگیری پایه چهارم ابتدایی در مدارس پسرانه شهر گناباد بود. نمونه شامل 30 دانش آموز با اختلال خاص یادگیری و 30 دانش آموز عادی که در سال تحصیلی 92-91 مشغول به تحصیل بودند, می شد. از روش نمونه گیری تصادفی ساده برای انتخاب دانش آموزان با اختلال خاص یادگیری و برای دانش آموزان عادی از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای استفاده شد.یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که عملکرد کودکان عادی در کارکردهای اجرایی به طور معنا داری نسبت به انواع اختلال های خاص یادگیری متفاوت است (p<0.05), همچنین مشخص شد انواع اختلال خاص یادگیری (خواندن, نوشتن و ریاضی) در کارکردهای اجرایی تفاوت معنا داری با یکدیگر ندارند (p>0.05).نتیجه گیری: با استناد به یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که کودکان با انواع اختلال های خاص یادگیری در کارکردهای اجرایی عملکرد پایین تری نسبت به کودکان عادی دارند و این مساله باید در ارزیابی و درمان این کودکان مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نساییان، عباس، اسدی گندمانی، رقیه، و مرادی، محمد. (1396). مقایسه سازماندهی- برنامه ریزی, استدلال و حافظه کاری در کودکان با و بدون اختلال خاص یادگیری. راهبردهای شناختی در یادگیری، 5(8 )، 1-13. SID. https://sid.ir/paper/255168/fa

    Vancouver: کپی

    نساییان عباس، اسدی گندمانی رقیه، مرادی محمد. مقایسه سازماندهی- برنامه ریزی, استدلال و حافظه کاری در کودکان با و بدون اختلال خاص یادگیری. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1396؛5(8 ):1-13. Available from: https://sid.ir/paper/255168/fa

    IEEE: کپی

    عباس نساییان، رقیه اسدی گندمانی، و محمد مرادی، “مقایسه سازماندهی- برنامه ریزی, استدلال و حافظه کاری در کودکان با و بدون اختلال خاص یادگیری،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 5، no. 8 ، pp. 1–13، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255168/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button