مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,453
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,019
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراتحلیل مطالعات مربوط به تاثیر جنسیت در یادگیری زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 81

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر, ترکیب نتایج کمی حاصل از پژوهش های انجام گرفته در زمینه تاثیر جنسیت بر یادگیری زبان انگلیسی با بهره گیری از روش فراتحلیل است.روش: جامعه آماری تحقیق را کلیه مطالعات انجام گرفته تا سال 1393 در تمامی مقاطع تحصیلی نظام آموزشی ایران تشکیل می دهد. در مجموع 177 مقاله شامل 289 اندازه اثر مربوط به جنسیت مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. سپس 263 اندازه اثر به تفکیک برای گروه دخترها و 263 اندازه اثر برای گروه پسرها محاسبه گردید. جهت بررسی شاخص های آماری پژوهش های منتخب از نرم افزار جامع فراتحلیل ویرایش 2 استفاده شد.یافته ها: نتایج ترکیبی نشان دهنده اندازه اثر کوچک (0.14) و دامنه تغییرات محدود مقادیر مربوط به تاثیر عامل جنسیت بود. میانگین اندازه اثر ترکیبی مدل ثابت و تصادفی برای گروه دخترها به ترتیب برابر با 1.1 و 1.22 و برای گروه پسرها به ترتیب برابر با 1.11 و 1.9 بود. اندازه اثر ترکیبی قبل از تحلیل حساسیت نشان داد که در این پژوهش ها پسرها نتایج بهتری کسب کرده اند, اما بعد از تحلیل حساسیت و حذف 87 اندازه اثر از گروه دخترها و 83 اندازه اثر از گروه پسرها اندازه اثر در دو گروه تقریبا برابر شد. به طوری که میانگین اندازه اثر ترکیبی مدل ثابت و تصادفی برای گروه دخترها و پسرها به ترتیب برابر با 0.94 و 0.95 بود.نتیجه گیری: نتایج نشان داد که اندازه اثرهای به دست آمده بر اساس ملاک کوهن بزرگ هستند ولی در مورد یادگیری زبان انگلیسی تفاوت معناداری میان زبان آموزان دختر و پسر وجود ندارد. در تحلیل اندازه اثرها به تفکیک مولفه های مختلف یادگیری زبان انگلیسی نیز تفاوت معناداری مشاهده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همتی، فاطمه، و شریفی، مریم. (1396). فراتحلیل مطالعات مربوط به تاثیر جنسیت در یادگیری زبان انگلیسی. راهبردهای شناختی در یادگیری، 5(9 )، 61-81. SID. https://sid.ir/paper/255195/fa

    Vancouver: کپی

    همتی فاطمه، شریفی مریم. فراتحلیل مطالعات مربوط به تاثیر جنسیت در یادگیری زبان انگلیسی. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1396؛5(9 ):61-81. Available from: https://sid.ir/paper/255195/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه همتی، و مریم شریفی، “فراتحلیل مطالعات مربوط به تاثیر جنسیت در یادگیری زبان انگلیسی،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 5، no. 9 ، pp. 61–81، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255195/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button