مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,164
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

691
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان اتکاپذیری نمره های ارزیابی دانشجویان کارشناسی از عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 47

چکیده

 هدف پژوهش, برآورد میزان اتکاپذیری نمره های ارزیابی دانشجویان کارشناسی از عملکرد آموزشی استادان در چهارچوب نظریه تعمیم پذیری بود. برای این منظور, اطلاعات ارزیابی عملکرد استادان که در نیم سال اول سال تحصیلی 94-1393 در پایگاه سامانه آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی ثبت شده بود به عنوان جامعه آماری, تعریف شد. سپس به صورت تصادفی چند مرحله ای, نمره های ارزیابی عملکرد آموزشی دوازده استاد به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. داده ها با استفاده از یک طرح دو وجهی آشیان شده, تحلیل شد تا ضریب اتکاپذیری داده ها برآورد شود. یافته ها نشان می دهد که اتکاپذیری نظر دانشجویان نسبت به عملکرد آموزشی استاد در همه گروه های آموزشی برابر نیست. همچنین میانگین نمره های ارزیابی, هشت استاد از بین دوازده استاد مورد مطالعه, به این علت که ضریب اتکاپذیری آن ها کمتر از میزان مورد انتظار است نباید مبنای تصمیم گیری قرار بگیرد. بر اساس نتایج پیشنهاد می شود که پیش از به کارگیری نظرات دانشجویان در ارتقاء یا تمدید قرارداد استادان مدعو یا پیمانی, ابتدا ضریب اتکاپذیری نظرات دانشجویان برآورد شود و چنانچه ضریب اتکاپذیری, کمتر از میزان قابل قبول به دست آمد, نظر آنان مبنای تصمیم گیری قرار نگیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    علیزاده، ابراهیم. (1394). میزان اتکاپذیری نمره های ارزیابی دانشجویان کارشناسی از عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 5(12)، 27-47. SID. https://sid.ir/paper/255203/fa

    Vancouver: کپی

    علیزاده ابراهیم. میزان اتکاپذیری نمره های ارزیابی دانشجویان کارشناسی از عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1394؛5(12):27-47. Available from: https://sid.ir/paper/255203/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم علیزاده، “میزان اتکاپذیری نمره های ارزیابی دانشجویان کارشناسی از عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 5، no. 12، pp. 27–47، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255203/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button