مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,773
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,025
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین ویژگی های ارزشیابی مطلوب برنامه درسی زبان آموزی در دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 131

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تبیین ویژگی های ارزشیابی مطلوب برنامه درسی زبان آموزی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان بود. طرح پژوهش ترکیبی در هم تنیده بود. جامعه آماری در بخش کمی شامل همه معلمان شهر کرمان بود که از میان آنها 350 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. در بخش کیفی نیز نمونه آماری شامل 30 نفر از معلمان برتر استانی در دوره ابتدایی بود. ابزار پژوهش در بخش کمی, پرسشنامه محقق ساخته بود. در بخش کیفی نیز از مصاحبه غیرساختارمند برای جمع آوری داده ها استفاده شد. میزان پایایی پرسشنامه با استفاده از نرم افزار PLS و روش پایایی مرکب 0.91 و مقدار روایی همگرا 0.52 برآورد شد. عمده ترین نتایج پژوهش حاکی از آن بود که معلمان در ارزیابی یادگیری های زبانی کودک بیشترین اولویت را به استفاده از آزمون عینی و کمترین اولویت را به آزمون های استعداد و پیشرفت تحصیلی می دهند. همچنین, وقت گیر بودن فعالیت های نوشتاری معلمان, مانند ثبت مشاهدات و مدیریت پوشه کار و تکمیل فرم های ارزشیابی, از مهم ترین علل ضعف ارزشیابی برنامه درسی زبان آموزی از دیدگاه معلمان بود. از سوی دیگر, کاهش اضطراب دانش آموزان در کلاس درس زبان آموزی و همچنین تعامل دانش آموزان با یکدیگر و با معلم در برنامه درسی زبان آموزی, به ترتیب به عنوان مهم ترین دلایل قوت ارزشیابی برنامه درسی زبان آموزی از دیدگاه معلمان بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عربی جونقانی، احمد، سلطانی، اصغر، و اسمی، کرامت. (1396). تبیین ویژگی های ارزشیابی مطلوب برنامه درسی زبان آموزی در دوره ابتدایی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 7(17 )، 109-131. SID. https://sid.ir/paper/255208/fa

    Vancouver: کپی

    عربی جونقانی احمد، سلطانی اصغر، اسمی کرامت. تبیین ویژگی های ارزشیابی مطلوب برنامه درسی زبان آموزی در دوره ابتدایی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1396؛7(17 ):109-131. Available from: https://sid.ir/paper/255208/fa

    IEEE: کپی

    احمد عربی جونقانی، اصغر سلطانی، و کرامت اسمی، “تبیین ویژگی های ارزشیابی مطلوب برنامه درسی زبان آموزی در دوره ابتدایی،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 7، no. 17 ، pp. 109–131، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255208/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا