مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,229
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

953
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازنمایی تجارب زیسته دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم تربیتی در ارتباط با پدیده تغییر رشته (مطالعه ای پدیدارشناسی)

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 56

چکیده

 در این پژوهش, تجربه زیسته دانشجویانی که تغییر رشته داده اند و در دوره کارشناسی ارشد به رشته علوم تربیتی (گرایش های مختلف) وارد شده اند, بررسی شده است. پژوهش در چهارچوب رویکرد کیفی و به روش پدیدارشناسی, اجرا و از مصاحبه نیمه ساختاریافته برای گرد آوری داده ها استفاده شده است. جامعه پژوهش شامل همه دانشجویانی است که پدیده تغییر رشته را تجربه کرده و در دانشگاه بوعلی همدان در رشته علوم تربیتی تحصیل می کنند. نمونه پژوهش شامل 8 نفر از دانشجویان مذکور است که بر اساس منطق نمونه گیری در پژوهش پدیدارشناسی به صورت هدفمند و قاعده اشباع تعیین انتخاب شد. بر اساس یافته ها 12 مقوله جزئی از اطلاعات ارائه شده توسط مشارکت کنندگان استخراج شد که در تصمیم آنها برای تغییر رشته تحصیلی نقش داشته است. این زیرمقوله ها, در سه مقوله کلی شامل: عوامل اقتصادی, ویژگی های رشته قبلی و فعلی و علایق و ویژگی های فردی, طبقه بندی شد. درمجموع, نتایج نشان داد که دانشجویان از انتخاب خود و ورود به رشته علوم تربیتی نسبتا راضی بوده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معروفی، یحیی، و آداک، موسی. (1396). بازنمایی تجارب زیسته دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم تربیتی در ارتباط با پدیده تغییر رشته (مطالعه ای پدیدارشناسی). مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 7(20 )، 33-56. SID. https://sid.ir/paper/255214/fa

    Vancouver: کپی

    معروفی یحیی، آداک موسی. بازنمایی تجارب زیسته دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم تربیتی در ارتباط با پدیده تغییر رشته (مطالعه ای پدیدارشناسی). مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1396؛7(20 ):33-56. Available from: https://sid.ir/paper/255214/fa

    IEEE: کپی

    یحیی معروفی، و موسی آداک، “بازنمایی تجارب زیسته دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم تربیتی در ارتباط با پدیده تغییر رشته (مطالعه ای پدیدارشناسی)،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 7، no. 20 ، pp. 33–56، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255214/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا