مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,418
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,331
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل ارزشیابی آموزشی بازگشت انتظارات (ROE): پژوهشی کیفی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 34

چکیده

 با توجه به سیر تحول ارزشیابی آموزشی, در این مقاله مفهوم بازگشت انتظارات در حوزه ارزشیابی آموزش کارکنان بر اساس رویکرد کیفی و روش اسنادی بررسی می شود. برای تحلیل داده ها از روش تحلیل مضمون استفاده شد. طی جستجو در پایگاه های علمی ایران داک, مگ ایران, سیویلیکا, Elsevier, Emerald, Google Scholar, Amazon, Sciencedirect, IEEE, Springer, SAGE و Wiley تعداد 92 سند و منبع گردآوری شد که در فرایند بررسی و انتخاب اسناد و منابع, تعداد 19 مورد از آنها انتخاب و بررسی شدند. از روش سه سویه سازی برای افزایش روایی استفاده شد. ضریب پایایی با روش هولستی 85. 9 بود. فرایند کدگذاری و تحلیل مضامین با نرم افزار MAXQDA انجام گرفت. در این فرایند تعداد 632 کد به دست آمد که در قالب 55 مضمون پایه, 11 مضمون سازمان دهنده و 1 مضمون فراگیر طبقه بندی شدند. در پایان, ضمن ارایه شبکه مضامین بازگشت انتظارات, بر مبنای ارتباط بین مضامین سازمان دهنده موجود در ادبیات و پیشینه پژوهش و با مصاحبه نیمه ساختاریافته با 5 نفر از استادان و صاحب نظران ارزشیابی آموزشی, مدل ارزشیابی آموزشی بازگشت انتظارات طراحی شد. اجزای این مدل فرایندی عبارت اند از: ویژگی ها, الزامات, شناسایی ذی نفعان, تعیین انتظارات, شاخص گذاری, طراحی آموزشی, ارایه آموزش, ارزشیابی اثربخشی, اقدامات حمایتی, پایش, بازخورد و پیامدها. این مدل می تواند میزان اثربخشی برنامه های آموزشی را مبتنی بر شاخص های برآمده از انتظارات ذی نفعان, نشان داده و افزایش دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقانی، علیرضا، عباسیان، حسین، بهرنگی، محمدرضا، و عبدالهی، بیژن. (1399). طراحی مدل ارزشیابی آموزشی بازگشت انتظارات (ROE): پژوهشی کیفی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 10(29 )، 7-34. SID. https://sid.ir/paper/255245/fa

    Vancouver: کپی

    دهقانی علیرضا، عباسیان حسین، بهرنگی محمدرضا، عبدالهی بیژن. طراحی مدل ارزشیابی آموزشی بازگشت انتظارات (ROE): پژوهشی کیفی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1399؛10(29 ):7-34. Available from: https://sid.ir/paper/255245/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا دهقانی، حسین عباسیان، محمدرضا بهرنگی، و بیژن عبدالهی، “طراحی مدل ارزشیابی آموزشی بازگشت انتظارات (ROE): پژوهشی کیفی،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 10، no. 29 ، pp. 7–34، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255245/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button