مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

706
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

714
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و تبیین عوامل موثر بر توسعه حرفه ای اعضای هیئت علمی با تاکید بر نقش گروه های آموزشی: رویکردی آمیخته

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 203

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش, شناسایی و تبیین عوامل موثر بر توسعه حرفه ای اعضای هییت علمی با تاکید بر نقش گروه های آموزشی بود. روش پژوهش آمیخته اکتشافی (کیفی-کمی) است. جامعه آماری در بخش کیفی مقاله های مرتبط با توسعه حرفه ای اعضای هییت علمی بود که از بین آنها 42 مقاله به عنوان نمونه انتخاب شد؛ ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی چک لیست بود. در بخش کمی, جامعه آماری مدیران گروه های آموزشی و اعضای هییت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان (667=N) و نمونه با روش انتساب متناسب به حجم 244 نفر بود. در بخش کیفی, 14 مولفه موثر بر توسعه حرفه ای اعضای هییت علمی شناسایی شد که اهمیت آنها از نظر اعضای گروه نمونه در بخش کمی مورد تایید قرار گرفت. این مولفه ها در دو طبقه عوامل مدیریتی حمایتی و فرایندی دسته بندی شدند. رتبه بندی مولفه ها با آزمون فریدمن (آماره فریدمن = 58/115 و 05/0p) نشان داد که مشارکت اعضای هییت علمی در تصمیم گیری, حمایت مدیریت و مهارت های پژوهشی بالاترین رتبه ها را به خود اختصاص داده اند؛ با توجه به نتایج پژوهش به نظر می رسد توجه به مولفه های شناسایی شده به عنوان پیش نیاز برنامه های توسعه حرفه ای اعضای هییت علمی به صورت یک مجموعه در هم تنیده, زمینه لازم برای توسعه آنان در گروه های آموزشی را فراهم آورد؛ که این سرآغازی برای تغییر و تحول نظام آموزش عالی خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسمعیلی ماهانی، حانیه، پورکریمی، جواد، میرکمالی، سیدمحمد، و جمالی، احسان. (1399). شناسایی و تبیین عوامل موثر بر توسعه حرفه ای اعضای هیئت علمی با تاکید بر نقش گروه های آموزشی: رویکردی آمیخته. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 10(29 )، 167-203. SID. https://sid.ir/paper/255248/fa

    Vancouver: کپی

    اسمعیلی ماهانی حانیه، پورکریمی جواد، میرکمالی سیدمحمد، جمالی احسان. شناسایی و تبیین عوامل موثر بر توسعه حرفه ای اعضای هیئت علمی با تاکید بر نقش گروه های آموزشی: رویکردی آمیخته. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1399؛10(29 ):167-203. Available from: https://sid.ir/paper/255248/fa

    IEEE: کپی

    حانیه اسمعیلی ماهانی، جواد پورکریمی، سیدمحمد میرکمالی، و احسان جمالی، “شناسایی و تبیین عوامل موثر بر توسعه حرفه ای اعضای هیئت علمی با تاکید بر نقش گروه های آموزشی: رویکردی آمیخته،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 10، no. 29 ، pp. 167–203، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255248/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button