مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,605
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,473
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساختار عاملی پرسشنامه سرسختی تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 187

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش, تعیین عامل های پرسشنامه سرسختی تحصیلی در دانشجویان بود. روش پژوهش همبستگی از نوع تحلیل عاملی و جامعه پژوهش شامل همه دانشجویان مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل در دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی بود. از بین این دانشجویان تعداد 168 نفر با استفاده از جدول مورگان و به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. پرسشنامه تجدید نظر شده سرسختی تحصیلی بنشیک و لوپز (2005) پس از ترجمه و احراز روایی محتوایی, روی دانشجویان اجرا شد. با استفاده از تحلیل عاملی به روش مولفه های اصلی تعداد 9 عامل به عنوان عامل های اصلی پرسشنامه مشخص شد و با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی عوامل مشخص شده, تایید شدند. عامل های تعیین شده دارای ضریب پایایی از 47/0 تا 87/0 بودند و ضریب آلفای کلی پرسشنامه 81/0 به دست آمد. نتایج پژوهش نشان داد که این پرسشنامه از روایی و پایایی مناسب برخوردار است و می توان از آن به عنوان ابزاری مناسب در زمینه آموزشی و انگیزشی استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرخی، نورعلی، بهمن آبادی، سمیه، محمودیان، حسن، و طباطبایی جبلی، زهرا. (1398). ساختار عاملی پرسشنامه سرسختی تحصیلی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 9(28 )، 171-187. SID. https://sid.ir/paper/255251/fa

    Vancouver: کپی

    فرخی نورعلی، بهمن آبادی سمیه، محمودیان حسن، طباطبایی جبلی زهرا. ساختار عاملی پرسشنامه سرسختی تحصیلی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1398؛9(28 ):171-187. Available from: https://sid.ir/paper/255251/fa

    IEEE: کپی

    نورعلی فرخی، سمیه بهمن آبادی، حسن محمودیان، و زهرا طباطبایی جبلی، “ساختار عاملی پرسشنامه سرسختی تحصیلی،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 9، no. 28 ، pp. 171–187، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255251/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button