مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,728
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

910
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی شایستگی های دستیاران آموزشی در فرایند یاددهی-یادگیری الکترونیکی: پژوهشی کیفی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 پژوهش حاضر باهدف شناسایی ابعاد و مؤلفه های شایستگی های دستیاران آموزشی در محیط یادگیری الکترونیکی انجام شده است. روش پژوهش از نظر هدف کاربری و از منظر گردآوری اطلاعات ازنوع کیفی-اکتشافی است. جامعه آماری پژوهش, دستیاران متخصص و باتجربه در محیط یادگیری الکترونیکی بوده است. برای نیل به هدف پژوهش ادبیات, مبانی نظری و تجربی تحقیق مطالعه شد. هم چنین با استفاده از روش مصاحبه اکتشافی نیمه ساختار یافته با 22 نفر از متخصصین در زمینه ی موضوع, به صورت هدفمند, اطلاعات گردآوری و با استفاده از روش تحلیل محتوا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس نتایج پژوهش, مدل شایستگی های دستیاران در چهار بعد: شایستگی های تخصصی-حرفه ای (آموزشی, پژوهشی, دانش موضوعی, مدیریت کلاس) شایستگی های میان فردی ارتباطی-اجتماعی (فعالیت تیمی و تعاملی), شایستگی های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات (تفکر فناوری اطلاعات و ارتباطات, دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات, مهارت فناوری اطلاعات و ارتباطات) و شایستگی های عمومی و فردی (ادراکی, خلاقیت و نوآوری, اخلاق و رفتاری) شناسایی و طراحی شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابیلی، خدایار، مصطفوی، زینب السادات، و نارنجی ثانی، فاطمه. (1397). شناسایی شایستگی های دستیاران آموزشی در فرایند یاددهی-یادگیری الکترونیکی: پژوهشی کیفی. آموزش و توسعه منابع انسانی، 5(16 )، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/255563/fa

    Vancouver: کپی

    ابیلی خدایار، مصطفوی زینب السادات، نارنجی ثانی فاطمه. شناسایی شایستگی های دستیاران آموزشی در فرایند یاددهی-یادگیری الکترونیکی: پژوهشی کیفی. آموزش و توسعه منابع انسانی[Internet]. 1397؛5(16 ):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/255563/fa

    IEEE: کپی

    خدایار ابیلی، زینب السادات مصطفوی، و فاطمه نارنجی ثانی، “شناسایی شایستگی های دستیاران آموزشی در فرایند یاددهی-یادگیری الکترونیکی: پژوهشی کیفی،” آموزش و توسعه منابع انسانی، vol. 5، no. 16 ، pp. 1–20، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255563/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button