مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

744
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

686
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد تکنیک AHP در اولویت بندی مولفه های سنجش کیفیت آموزش دوره های کارگاهی فنی و حرفه ای

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 34

چکیده

 نظر به اهمیت ویژه و پایه ای بودن آموزش با کیفیت و روزآمد در دنیای پویای کنونی, از یک سو و جایگاه برجسته مراکز آموزش فنی و حرفه ای در ایفای نقش مهارت آموزی, از دیگر سو, پژوهش حاضر در سال 1391 با هدف شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر کیفیت آموزش مهارت های فنی در کارگاه های آموزشی شهرستان بم صورت پذیرفته است. پس از شناسایی مولفه ها و زیرشاخص های موثر بر سنجش کیفیت دوره های آموزشی, داده های مورد نیاز, از طریق طراحی و تکمیل پرسشنامه از مربیان و هنرآموزان کارگاه های آموزشی جمع آوری, و با تکنیک تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و بهره گیری از نرم افزار تخصصی Expert Choice تحلیل شد. یافته ها نشان داد, از میان مولفه های موثر بر کیفیت آموزش, میزان انگیزه یادگیرنده, تسلط مربی به موضوع تدریس, و کافی بودن ابزار و مواد مصرفی, به ترتیب دارای بیشترین ضریب اهمیت وزنی بوده اند, در حالی که کیفیت مواد مصرفی, کمترین ضریب وزنی را به خود اختصاص داده است. در پایان, پیشنهادهایی به منظور ارزیابی بهتر کیفیت آموزش دوره های کارگاهی فنی و حرفه ای به مدیران و سیاستگزاران ارائه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دریجانی، علی، دریجانی، موسی، فتاحی، امین، و دریجانی، اسماعیل. (1392). کاربرد تکنیک AHP در اولویت بندی مولفه های سنجش کیفیت آموزش دوره های کارگاهی فنی و حرفه ای. مهارت آموزی، 1(5)، 21-34. SID. https://sid.ir/paper/255938/fa

    Vancouver: کپی

    دریجانی علی، دریجانی موسی، فتاحی امین، دریجانی اسماعیل. کاربرد تکنیک AHP در اولویت بندی مولفه های سنجش کیفیت آموزش دوره های کارگاهی فنی و حرفه ای. مهارت آموزی[Internet]. 1392؛1(5):21-34. Available from: https://sid.ir/paper/255938/fa

    IEEE: کپی

    علی دریجانی، موسی دریجانی، امین فتاحی، و اسماعیل دریجانی، “کاربرد تکنیک AHP در اولویت بندی مولفه های سنجش کیفیت آموزش دوره های کارگاهی فنی و حرفه ای،” مهارت آموزی، vol. 1، no. 5، pp. 21–34، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255938/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button