Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,418
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

712
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عملکرد و ارائه راهکارهای بهبود در مراکز آموزش فنی و حرفه ای با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن (BSC) و تحلیل پوشش داده ها (DEA): مطالعه موردی مراکز استان یزد

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 47

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف ارزیابی عملکرد مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان یزد, و توسعه چارچوب مفهومی ارزیابی این مراکز به اجرا درآمده است. از آنجایی که سطح کارایی, معیار مناسبی برای درک چگونگی مصرف منابع در مراکز آموزش فنی و حرفه ای است, در این مطالعه نیز, کارایی نسبی 13 مرکز آموزش فنی وحرفه ای استان یزد در سال 1389, با استفاده از رویکرد ترکیبی کارت امتیازی متوازن و تحلیل پوششی داده ها محاسبه شده است. روش تحقیق این مطالعه توصیفی تحلیلی بوده و از مستندات و آمارهای کتابخانه ای نیز استفاده شده است. یافته ها نشان داده است که تنها, مرکز صدوق در هر چهار منظر BSC دارای کارایی یک بوده و مرکز تفت نیز با کارایی 0.592 کم ترین کارایی را داشته است. امتیاز عملکرد کل مراکز نیز در منظر مالی 0.869, مشتری 0.848, فرایندهای داخلی 0.763 و رشد و یادگیری 0.733 بوده است. استفاده از رویکرد ترکیبی BSC و DEA در این پژوهش به شناسایی بخش هایی که برای بهبود عملکرد سازمانی ضروری است, کمک کرده و فرصت هایی را برای یادگیری دوطرفه بین واحدها فراهم می کند. همچنین با انجام این پژوهش, مجموعه ای از پیشنهادها در رابطه با کاربرد موفقیت آمیز ادغام DEA و BSC, به منظور بهبود مستمر فرآیند یادگیری با ارائه راه حل هایی برای افزایش سطح کیفی عملکرد واحدهای ناکارا و تعیین اندازه بهینه مراکز در هر چهار منظر, ارائه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فلاح، حسین، عابسی، سعید، و امینی، محمدتقی. (1391). ارزیابی عملکرد و ارائه راهکارهای بهبود در مراکز آموزش فنی و حرفه ای با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن (BSC) و تحلیل پوشش داده ها (DEA): مطالعه موردی مراکز استان یزد. مهارت آموزی، 1(2)، 27-47. SID. https://sid.ir/paper/255985/fa

    Vancouver: کپی

    فلاح حسین، عابسی سعید، امینی محمدتقی. ارزیابی عملکرد و ارائه راهکارهای بهبود در مراکز آموزش فنی و حرفه ای با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن (BSC) و تحلیل پوشش داده ها (DEA): مطالعه موردی مراکز استان یزد. مهارت آموزی[Internet]. 1391؛1(2):27-47. Available from: https://sid.ir/paper/255985/fa

    IEEE: کپی

    حسین فلاح، سعید عابسی، و محمدتقی امینی، “ارزیابی عملکرد و ارائه راهکارهای بهبود در مراکز آموزش فنی و حرفه ای با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن (BSC) و تحلیل پوشش داده ها (DEA): مطالعه موردی مراکز استان یزد،” مهارت آموزی، vol. 1، no. 2، pp. 27–47، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255985/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا