Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,568
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,314
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مهارت آموزی ضرورت آموزش فنی و حرفه ای در محیط های یادگیری کل نگر

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 108

چکیده

 یکی از ابزارهای مهم تربیت نیروی انسانی, بخش آموزش های فنی و حرفه ای است که با ارائه مهارت های دسته اول به فراگیران آنها را برای ورود به دنیای کسب و کار آماده می سازد. با توجه به این امر که تغییرات در دنیای بازار کسب و کار و صنعت و سطح نیازمندی ها و مهارت ها را تغییر داده که لازمه پاسخگویی به این تغییرات, آموزش های انعطاف پذیری است که به فراگیران نحوه برخورد درست با محیط های جدید و حل مساله را ارائه دهد. چنانکه فراگیران قادر باشند مهارت های شغلی مهمی را همانند برقراری ارتباط, تعهد کاری, وقت شناسی, حل مساله, کارگروهی, خودمدیریتی, برنامه ریزی و سازماندهی و آشنایی با فناوری را بیاموزند که امروزه برای شاغل شدن امری واجب و ضروری هستند. اما متاسفانه سیستم آموزش در بخش فنی و حرفه ای سیستمی سنتی است که نمی تواند پاسخگوی نیازهای در حال تغییر فراگیران و همچنین بازار کسب و کار باشد. با این وجود, توجه به رویکردهای جدید آموزشی و از سوی دیگر بحث طراحی آموزشی بیش از چنددهه است که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مطرح شده و بسیاری از سازمان های صنعتی, پزشکی و آموزشی از این رویکردهای جدید به مثابه راه میانبری برای اثربخشی آموزش و افزایش مهارت های فردی استفاده می کنند. یکی از رویکردهای نسبتا جدید, رویکرد طراحی آموزشی کل نگر است که با یکپارچه سازی دانش, نگرش و مهارت ها, افراد را برای ورود به دنیای کار آماده می سازد؛ چنانکه افراد مجهز به شایستگی هایی شوند که آنها را در برابر تغییرات آماده می سازد. با این حال می توان گفت که به جای استفاده از رویکردهای سنتی آموزش در مراکز فنی و حرفه ای, برنامه ریزی ها باید به سمت استفاده از محیط های یادگیری جدید و به تبع آن محیط های کل نگر سوق داد شود, تا ضمن تغییرات در نیازهای کسب و کار شاهد تغییرات در نوع مواد آموزشی و روش های یاددهی یادگیری متناسب با آن برای فراگیران نیز باشیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیلانه، آمنه، و کرمی، مرتضی. (1393). مهارت آموزی ضرورت آموزش فنی و حرفه ای در محیط های یادگیری کل نگر. مهارت آموزی، 3(9)، 93-108. SID. https://sid.ir/paper/256011/fa

    Vancouver: کپی

    سیلانه آمنه، کرمی مرتضی. مهارت آموزی ضرورت آموزش فنی و حرفه ای در محیط های یادگیری کل نگر. مهارت آموزی[Internet]. 1393؛3(9):93-108. Available from: https://sid.ir/paper/256011/fa

    IEEE: کپی

    آمنه سیلانه، و مرتضی کرمی، “مهارت آموزی ضرورت آموزش فنی و حرفه ای در محیط های یادگیری کل نگر،” مهارت آموزی، vol. 3، no. 9، pp. 93–108، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/256011/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا