مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

512
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

909
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهبود سرعت آموزش در مسائل یادگیری تقویتی مبتنی بر انتقال دانش عصبی فازی

صفحات

 صفحه شروع 1119 | صفحه پایان 1129

چکیده

 این مقاله به موضوع انتقال یادگیری در محیط هایی که بعضی از ویژگی های آن مشترک است می پردازد. چالش اصلی در این مبحث, نحوه انتقال دانش به دست آمده از محیط مبدا به محیط مقصد است. در ایده ارائه شده با در نظر گرفتن ویژگی های مشترک در فضای عامل بین دو محیط, ابتدا مقدار ارزش-عمل در محیط مبدا به دست می آید, سپس از یک شبکه عصبی-فازی برای تقریب مقدار تابع ارزش-عمل بهره برده می شود. در محیط مقصد, مقدار ارزش-عمل از ترکیب مقدار پیش بینی شبکه عصبی-فازی و مقدار به دست آمده در خود آن محیط استفاده می شود. به عبارت دیگر با توجه به آموزش انجام شده در محیط مبدا, مقادیر ارزش-عمل در محیط مقصد از ترکیب مقادیر ارزش-عمل تقریب زده شده توسط شبکه عصبی-فازی و مقدار به دست آمده از الگوریتم یادگیری در آن محیط به دست می آید. شایان ذکر است که از الگوریتم یادگیری Q در محیط استفاده شده است. نتایج حاصل از ایده ارائه شده, حاکی از افزایش چشمگیر سرعت یادگیری می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعادت جو، فاطمه، و قندهاری، عرفان. (1398). بهبود سرعت آموزش در مسائل یادگیری تقویتی مبتنی بر انتقال دانش عصبی فازی. مهندسی برق (دانشکده فنی دانشگاه تبریز)، 49(3 (پیاپی 89) )، 1119-1129. SID. https://sid.ir/paper/256534/fa

    Vancouver: کپی

    سعادت جو فاطمه، قندهاری عرفان. بهبود سرعت آموزش در مسائل یادگیری تقویتی مبتنی بر انتقال دانش عصبی فازی. مهندسی برق (دانشکده فنی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1398؛49(3 (پیاپی 89) ):1119-1129. Available from: https://sid.ir/paper/256534/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه سعادت جو، و عرفان قندهاری، “بهبود سرعت آموزش در مسائل یادگیری تقویتی مبتنی بر انتقال دانش عصبی فازی،” مهندسی برق (دانشکده فنی دانشگاه تبریز)، vol. 49، no. 3 (پیاپی 89) ، pp. 1119–1129، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/256534/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button