Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

490
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

482
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر صفحه گسیختگی بر نحوه توزیع نیروی کششی در طول میخ ها در پایداری شیب ها (مطالعه موردی شیب منتهی به جاده ایلام-صالح آباد)

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 40

چکیده

 زمینه و هدف مطالعات گسترده ای پایداری شیروانی را بررسی نموده اند اما مطالعات محدودی به بررسی اثر صفحه گسیختگی به نحوه توزیع نیروی کششی و نحوه توزیع نیروی کششی در طول میخ ها بر پایداری شیب های پرداخته است. بر این اساس هدف این پژوهش بررسی اثر زاویه کوبش و طول میخ ها بر پایداری شیب با نگرش به نحوه توزیع کرنش برشی است. روش بررسی در این پژوهش به صورت موردی شیب منتهی به جاده مسیر ایلام-صالح آباد بعد از تونل راه کربلا انتخاب شده است. ابتدا جهت تعیین پارامترهای مکانیکی خاک از محل شیب نمونه هایی تهیه شده و در آزمایشگاه بر اساس آیین نامه ASTM مشخصات خاک تعیین شده است. جهت مدل سازی از نرم افزار FLAC2D که نرم افزاری قوی در مدل کردن سازه های ژئوتکنیکی است, استفاده شده است. در ادامه به بررسی اثر زاویه شیب میخ ها با افق و طول میخ ها بر روی ضریب اطمینان و نحوه توزیع نیروی کششی میخ ها پرداخته شده است. بحث و نتیجه گیری نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد که با افزایش شیب میخ ها با افق از زاویه 0 تا 30 درجه, ضریب اطمینان میخ ها حدود 23% و بیشینه نیروی کششی حدود 6% افزایش می یابد و پس از آن با افزایش در زاویه شیب میخ ها ضریب اطمینان کاهش و توزیع نیروی کششی در طول میخ ها کاهش می یابد. در بررسی اثر طول میخ ها بر پایداری شیب, مشاهده شد که بیشترین راندمان زمانی حاصل می شود که طول میخ ها یک متر از اندازه گوه گسیختگی برشی در آن نقطه بیشتر باشد

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیری، محمد، و سام، ساویز. (1398). بررسی اثر صفحه گسیختگی بر نحوه توزیع نیروی کششی در طول میخ ها در پایداری شیب ها (مطالعه موردی شیب منتهی به جاده ایلام-صالح آباد). مهندسی عمران (فنی و مهندسی مدرس)، 19(1 )، 27-40. SID. https://sid.ir/paper/256644/fa

    Vancouver: کپی

    امیری محمد، سام ساویز. بررسی اثر صفحه گسیختگی بر نحوه توزیع نیروی کششی در طول میخ ها در پایداری شیب ها (مطالعه موردی شیب منتهی به جاده ایلام-صالح آباد). مهندسی عمران (فنی و مهندسی مدرس)[Internet]. 1398؛19(1 ):27-40. Available from: https://sid.ir/paper/256644/fa

    IEEE: کپی

    محمد امیری، و ساویز سام، “بررسی اثر صفحه گسیختگی بر نحوه توزیع نیروی کششی در طول میخ ها در پایداری شیب ها (مطالعه موردی شیب منتهی به جاده ایلام-صالح آباد)،” مهندسی عمران (فنی و مهندسی مدرس)، vol. 19، no. 1 ، pp. 27–40، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/256644/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا