مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,673
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,581
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش بازاریابی اینترنتی در ایجاد معرفی بازارهای جدید با تاکید بر گردشگری مجازی (مطالعه موردی قشم)

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 134

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش بازاریابی اینترنتی در ایجاد معرفی بازارهای جدید با تاکید بر گردشگری مجازی در جزیره قشم صورت پذیرفته است. در تحقیق حاضر, بازاریابی اینترنتی و گردشگری مجازی به عنوان متغیرهای مستقل و بازارهای جدید (ورود گردشگران به مناطق گردشگری جدید) متغیر وابسته هستند. در پژوهش حاضر جامعه آماری عبارتند از: خبرگان صنعت گردشگری مشتمل بر اساتید رشته گردشگری در موسسه آموزش عالی آبا و کارشناسان مربوطه در سازمان میراث فرهنگی استان تهران و همچنین روسای آژانس های مسافرتی و کارمندان بخش IT آژانس های مسافرتی که دارای سایت گردشگری الکترونیکی بودند (که این افراد شامل 90 نفر بودند) انتخاب شدند. جهت تعیین حجم نمونه آماری از فرمول کوکران استفاده شد که فرمول حجم جامعه محدود می باشد. بر همین اساس حجم نمونه 73 مورد محاسبه شد. در هر طبقه به صورت تصادفی از میان افراد نمونه گیری شد. همچنین به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. که پرسش ها شامل دو گروه جمعیت شناختی و سوالات مربوط به فرضیات می باشد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Spss و به منظور اولویت بندی روش های بازاریابی اینترنتی نیز از روش AHP استفاده گردید. برای یافتن مناسب ترین روش بازاریابی و اولویت بندی انواع گردشگری جزیره از روش Topsis استفاده شده است. نتایج نشان می دهد بازاریابی اینترنتی در معرفی بازارهای جدید نقش موثر و معناداری دارد و استفاده از ویدئوهای آموزشی در محیط وب دارای بیشترین اهمیت در روش های بازاریابی اینترنتی در معرفی بازارها جدید گردشگری می باشد. سایر نتایج نیز نشان داد گردشگری مجازی در معرفی بازارهای جدید گردشگری نقش موثر و معناداری دارد و ارائه تصاویر پاناروما در خصوص بازارهای جدید گردشگری دارای بیشترین اهمیت در انواع گردشگری مجازی در معرفی بازارهای جدید گردشگری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عی قرلو، معصومه، و بهزاد، اردوان. (1394). بررسی نقش بازاریابی اینترنتی در ایجاد معرفی بازارهای جدید با تاکید بر گردشگری مجازی (مطالعه موردی قشم). مطالعات فرهنگی و سیاسی خلیج فارس، 2(4)، 109-134. SID. https://sid.ir/paper/257146/fa

    Vancouver: کپی

    عی قرلو معصومه، بهزاد اردوان. بررسی نقش بازاریابی اینترنتی در ایجاد معرفی بازارهای جدید با تاکید بر گردشگری مجازی (مطالعه موردی قشم). مطالعات فرهنگی و سیاسی خلیج فارس[Internet]. 1394؛2(4):109-134. Available from: https://sid.ir/paper/257146/fa

    IEEE: کپی

    معصومه عی قرلو، و اردوان بهزاد، “بررسی نقش بازاریابی اینترنتی در ایجاد معرفی بازارهای جدید با تاکید بر گردشگری مجازی (مطالعه موردی قشم)،” مطالعات فرهنگی و سیاسی خلیج فارس، vol. 2، no. 4، pp. 109–134، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/257146/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button