مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,143
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,211
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری بر سیاست شادی/ نشاط در مدارس ایران از ایده تا اجرا

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 142

چکیده

 وضعیت ملالت آور و کسالت بار مدارس, سیاستگذاری برای افزایش شادی و نشاط را ناگزیر کرده است. نظام آموزشی نیز ایجاد مدارس شاد و با نشاط را جز اهداف خود معرفی می­ کند. در مقاله حاضر استدلال می­ شود نظام آموزشی برای تحقق این هدف چه سیاست­ هایی را در پیش گرفته است. برای گرد آوری داده ها از اسناد رسمی موجود و مصاحبه های نیم ساخت یافته و برای تحلیل داده ها از تحلیل محتوای کیفی استفاده شده است. یافته ها حاکی از آن است که در ساختار معنایی نظام آموزشی, شادی یکی از عواطف خنثی بشری است که در نتیجه انتخاب انسان می تواند وسیله ای برای نیل به کمال و یا مانعی بر سر راه آن باشد. از همین جا با دوگانگی در معنا مواجهیم که دو نوعِ متفاوت سیاستگذاری را طلب می­ کند. در این دوگانگی شادی سالم یا شادی روحی (که در این ساختار معنایی, نشاط نامیده می­ شود) در برابر شادی ناسالم یا شادی جسمانی قرار می­ گیرد. نظام آموزشی در مقام اجرا, برای مقابله با شادی ناسالم, سازوکارهای مختلف طرد, سرکوب و توبیخ را به کار گرفته است, این در حالیست که برای شادی سالم, برنامه اجرایی مشخصی ارائه نکرده است. در این مقاله استدلال شده است که یک دلیل این بی­ توجهی, نگاه انتزاعی و ناملموس به مقوله نشاط در میان دانش­ آموزان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبرپوران، سپیده، و رضایی، محمد. (1397). مروری بر سیاست شادی/ نشاط در مدارس ایران از ایده تا اجرا. سیاستگذاری عمومی، 4(2 )، 121-142. SID. https://sid.ir/paper/257401/fa

    Vancouver: کپی

    اکبرپوران سپیده، رضایی محمد. مروری بر سیاست شادی/ نشاط در مدارس ایران از ایده تا اجرا. سیاستگذاری عمومی[Internet]. 1397؛4(2 ):121-142. Available from: https://sid.ir/paper/257401/fa

    IEEE: کپی

    سپیده اکبرپوران، و محمد رضایی، “مروری بر سیاست شادی/ نشاط در مدارس ایران از ایده تا اجرا،” سیاستگذاری عمومی، vol. 4، no. 2 ، pp. 121–142، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/257401/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button