مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

578
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

593
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش امید به شیوه گروهی بر نگرش به زمان

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 68

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی تاثیر آموزش امید به روش گروهی بر نگرش به زمان بود. روش تحقیق نیمه آزمایشی و طرح پژوهش از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه بود. با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس از دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع متوسطه دوم شهر دهگلان در سال تحصیلی 1396-1395 دو کلاس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه ازمایش و گواه (هر گروه 25 نفر) قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از نسخه فارسی پرسشنامه نگرش به زمان میللو و ورل استفاده شد. بسته آموزشی امید اشنایدر برای گروه آزمایش طی 12 جلسه اجرا شد و گروه گواه هیچگونه آموزشی دریافت نکرد. برای تحلیل داده ها از تحلیل کواریانس استفاده شد و نتایج نشان داد که آموزش امید بر نگرش به زمان دانش آموزان اثر معناداری داشته است. براساس این یافته ها می توان گفت که آموزش امید به روش گروهی در بهبود نگرش به زمان دانش آموزان اثرگذار است و با آموزش امید می توان افزایش نگرش مثبت به زمان و کاهش نگرش منفی به زمان را انتظار داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیک زبان، ریزان، و رشید، خسرو. (1397). تاثیر آموزش امید به شیوه گروهی بر نگرش به زمان. پژوهشنامه روانشناسی مثبت، 4(4 (پیاپی 16) )، 59-68. SID. https://sid.ir/paper/257713/fa

    Vancouver: کپی

    نیک زبان ریزان، رشید خسرو. تاثیر آموزش امید به شیوه گروهی بر نگرش به زمان. پژوهشنامه روانشناسی مثبت[Internet]. 1397؛4(4 (پیاپی 16) ):59-68. Available from: https://sid.ir/paper/257713/fa

    IEEE: کپی

    ریزان نیک زبان، و خسرو رشید، “تاثیر آموزش امید به شیوه گروهی بر نگرش به زمان،” پژوهشنامه روانشناسی مثبت، vol. 4، no. 4 (پیاپی 16) ، pp. 59–68، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/257713/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا