مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,020
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,126
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش نوروفیدبک بر توجه پایدار و حافظه کاری در دانش آموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 13

چکیده

 مقدمه: بسیاری از مشکلات دانش آموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی به اختلال در عملکردهای اجرایی مربوط است که ممکن است توسط آموزش نوروفیدبک بهبود یابند. هدف این مطالعه بررسی تاثیر آموزش نوروفیدبک بر توجه پایدار و حافظه کاری در دانش آموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی بود. مواد و روش ها: این مطالعه یک بررسی نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون -پس آزمون بود. جامعه آماری شامل دانش آموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر ورامین در سال 1394 بود. 30 دانش آموز با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. گروه آزمایش 12 جلسه 60 دقیقه ای با روش نوروفیدبک آموزش دید. برای اندازه گیری توجه پایدار و حافظه کاری به ترتیب آزمون های کامپیوتری CPT و N-back انجام شد. یافته ها: اختلاف معنی داری بین میانگین های توجه پایدار و حافظه کاری گروه های آزمایش و کنترل در مرحله پس آزمون وجود داشت. آموزش نوروفیدبک به طور معنی داری توجه پایدار و حافظه کاری در دانش آموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی را افزایش داد. نتیجه گیری: یافته ها استفاده از آموزش نوروفیدبک جهت بهبود اختلال شناختی در کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی را پیشنهاد می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    دشت بزرگی، زهرا، داداش پورآهنگر، مهری، امین الشریعه، سحر، عاشوری، جمال، و علی زاده، مرجان. (1396). تاثیر آموزش نوروفیدبک بر توجه پایدار و حافظه کاری در دانش آموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی. علوم اعصاب شفای خاتم، 5(4)، 5-13. SID. https://sid.ir/paper/258011/fa

    Vancouver: کپی

    دشت بزرگی زهرا، داداش پورآهنگر مهری، امین الشریعه سحر، عاشوری جمال، علی زاده مرجان. تاثیر آموزش نوروفیدبک بر توجه پایدار و حافظه کاری در دانش آموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی. علوم اعصاب شفای خاتم[Internet]. 1396؛5(4):5-13. Available from: https://sid.ir/paper/258011/fa

    IEEE: کپی

    زهرا دشت بزرگی، مهری داداش پورآهنگر، سحر امین الشریعه، جمال عاشوری، و مرجان علی زاده، “تاثیر آموزش نوروفیدبک بر توجه پایدار و حافظه کاری در دانش آموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی،” علوم اعصاب شفای خاتم، vol. 5، no. 4، pp. 5–13، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258011/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button