مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,263
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,795
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری بر آزمون های رفتاری ارزیابی حافظه و یادگیری در موش صحرایی

صفحات

 صفحه شروع 110 | صفحه پایان 124

چکیده

 مقدمه: حافظه یک فرایند ذهنی بنیادی است و بدون حافظه ما قادر به هیچ چیز بجز رفتارهای کلیشه ای و رفلکس های ساده نیستیم. اختلالات حافظه به دنبال آسیب سر, سکته و بیماری های تحلیل برنده عصبی و روانشناختی شایع می باشد. یادگیری و حافظه یکی از موضوعات مهمی است که در زمینه علوم اعصاب مورد مطالعه قرار گرفته است. با در نظر داشتن مسائل اخلاقی, انسان ها به ندرت به عنوان مدل تحقیقاتی در تحقیقات پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین, آزمون های آزمایشگاهی متعددی طراحی شده است که اختلالات یادگیری و حافظه در حیوانات را به منظور یافتن راهبردهای درمان موثر ارزیابی کند. هدف از این مطالعه مروری ارزیابی رایج ترین آزمون های مورد استفاده جهت یادگیری و حافظه در موش های صحرایی از جمله: آزمون های فیلد باز, عادت کردن, ماز Y شکل, آزمون اجتنابی بازدارنده غیرفعال, اجتنابی پایین آمدن از سکو, ماز آبی موریس, آزمون اجتنابی فعال, ماز شعاعی هشت بازویی و آزمون تشخیص اشیاء جدید بود. نتیجه گیری: جهت ارزیابی انواع متفاوت حافظه (وابسته به عملکرد و طول مدت ماندگاری) آزمون های متعددی طراحی شده است. آزمون های رفتاری در زمینه یادگیری و حافظه برای بهبود درک ما از پردازش اطلاعات در مغز سالم و آسیب دیده همچنین جنبه های فیزیولوژیکی و روانی اختلالات حافظه مفید بوده اند. این ممکن است جهت طراحی درمان های جدید برای اختلالات یادگیری و حافظه در بیماران با اختلالات عصبی مفید باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

زواری، فهیمه، و کریم زاده، فریبا. (1396). مروری بر آزمون های رفتاری ارزیابی حافظه و یادگیری در موش صحرایی. علوم اعصاب شفای خاتم، 5(4)، 110-124. SID. https://sid.ir/paper/258014/fa

Vancouver: کپی

زواری فهیمه، کریم زاده فریبا. مروری بر آزمون های رفتاری ارزیابی حافظه و یادگیری در موش صحرایی. علوم اعصاب شفای خاتم[Internet]. 1396؛5(4):110-124. Available from: https://sid.ir/paper/258014/fa

IEEE: کپی

فهیمه زواری، و فریبا کریم زاده، “مروری بر آزمون های رفتاری ارزیابی حافظه و یادگیری در موش صحرایی،” علوم اعصاب شفای خاتم، vol. 5، no. 4، pp. 110–124، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258014/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button