Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,476
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,290
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سرعت پردازش اطلاعات خودکار و کنترل شده در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی بر اساس آزمون استروپ

صفحات

 صفحه شروع 32 | صفحه پایان 41

چکیده

 : مقدمه بررسی تفاوت های فردی در پردازش اطلاعات به منظور پیش بینی موفقیت تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال در ریاضیات دارای اهمیت فراوانی می باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی سرعت پردازش اطلاعات خودکار و کنترل شده در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی براساس آزمون استروپ بود.: مواد و روش ها این پژوهش, توصیفی از نوع علی-مقایسه ای بود. جامعه پژوهش شامل دانش آموزان ناحیه شش شهر تهران بود. نمونه شامل 36 دانش آموز با و بدون اختلال یادگیری ریاضی بود (18 دانش آموز با اختلال یادگیری درریاضی و 18 دانش آموز عادی) که به روش نمونه گیری تصادفی منظم از میان لیست جامعه آماری (مرکز مشکلات ویژه یادگیری) و روش همتاسازی (گروه عادی) انتخاب شدند. داده ها با پرسشنامه جمعیت شناختی, آزمون هوشی ریون, آزمون ریاضی ایران کی مت و آزمون استروپ جمع آوری شدند و با تحلیل کوواریانس چند متغیره, آزمون شاپیرو-ویلک, آزمون های باکس و لوین تجزیه و تحلیل شدند.: یافته ها نتایج نشان داد که پردازش اطلاعات خودکار و کنترل شده در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری ریاضی به صورت معنی داری متفاوت بود. میانگین زمان واکنش و تعداد خطاها در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی به طور معنی داری بیشتر از دانش آموزان بدون اختلال یادگیری ریاضی می باشد.: نتیجه گیری بنا بر یافته های این مطالعه سرعت پردازش اطلاعات خودکار و کنترل شده در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی ضعیف است و مربیان باید به این مسئله توجه کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سلیمانی، اسماعیل، علی پور، مهران، و سلیمانی، مهران. (1398). بررسی سرعت پردازش اطلاعات خودکار و کنترل شده در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی بر اساس آزمون استروپ. علوم اعصاب شفای خاتم، 7(3 )، 32-41. SID. https://sid.ir/paper/258054/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمانی اسماعیل، علی پور مهران، سلیمانی مهران. بررسی سرعت پردازش اطلاعات خودکار و کنترل شده در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی بر اساس آزمون استروپ. علوم اعصاب شفای خاتم[Internet]. 1398؛7(3 ):32-41. Available from: https://sid.ir/paper/258054/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل سلیمانی، مهران علی پور، و مهران سلیمانی، “بررسی سرعت پردازش اطلاعات خودکار و کنترل شده در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی بر اساس آزمون استروپ،” علوم اعصاب شفای خاتم، vol. 7، no. 3 ، pp. 32–41، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258054/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا