Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

959
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

793
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر غنی سازی محیط (تمرینات ادراکی-حرکتی اسپارک) بر بهبود کارکردهای عصبی-شناختی توجه در کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 31

کلیدواژه

چکیده

 : مقدمه اختلال هماهنگی رشدی یکی از اختلالات جدی دوران کودکی است که باعث ایجاد مشکلات اجتماعی, عاطفی, شناختی و حرکتی برای کودکان می شود. لذا هدف از این پژوهش بررسی تاثیر تمرینات ادراکی-حرکتی بر بهبود کارکردهای عصبی-شناختی توجه در کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی بود.: مواد و روش ها از بین کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی 20 کودک از طریق نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. شرکت کنندگان به دو گروه تجربی (10 کودک) و کنترل (10 کودک) تقسیم شدند. کودکان گروه تجربی به مدت 8 هفته (24 جلسه) به انجام تمرینات ادراکی-حرکتی پرداختند. کارکردهای عصبی-شناختی توجه در مراحل پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از آزمون عصب روانشناختی کانرز مورد ارزیابی قرار گرفتند.: یافته ها نتایج نشان داد که بین میانگین کارکردهای عصبی-شناختی توجه در گروه تجربی و کنترل تفاوت معنی داری وجود دارد. در کودکان گروه تجربی به طور قابل توجهی کارکردهای عصبی-شناختی توجه بهبود یافت.: نتیجه گیری نتایج نشان می دهد که تمرینات ادراکی-حرکتی می تواند به عنوان یک روش مداخله ای مناسب برای بهبود کارکردهای عصبی-شناختی توجه در کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی در نظر گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، هادی، و موحدی، احمدرضا. (1398). تاثیر غنی سازی محیط (تمرینات ادراکی-حرکتی اسپارک) بر بهبود کارکردهای عصبی-شناختی توجه در کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی. علوم اعصاب شفای خاتم، 7(3 )، 23-31. SID. https://sid.ir/paper/258059/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی هادی، موحدی احمدرضا. تاثیر غنی سازی محیط (تمرینات ادراکی-حرکتی اسپارک) بر بهبود کارکردهای عصبی-شناختی توجه در کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی. علوم اعصاب شفای خاتم[Internet]. 1398؛7(3 ):23-31. Available from: https://sid.ir/paper/258059/fa

    IEEE: کپی

    هادی مرادی، و احمدرضا موحدی، “تاثیر غنی سازی محیط (تمرینات ادراکی-حرکتی اسپارک) بر بهبود کارکردهای عصبی-شناختی توجه در کودکان مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی،” علوم اعصاب شفای خاتم، vol. 7، no. 3 ، pp. 23–31، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258059/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا