مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,006
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,905
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازاریابی عصبی: رویکردهای شناختی در خصوص رفتار مصرف کننده (مقاله مروری)

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 59

چکیده

 مقدمه: بازاریابی عصبی یک علم میان رشته ای است که به سرعت در تحقیقات شناخت مصرف کننده در سراسر جهان در حال ظهور می باشد. به علاوه رشته ای خلاقانه در تحقیقات بازاریابی به حساب می آید که مدل بازاریابی سنتی را به منظور بهبود درک فرایند مربوط به رفتار خرید به چالش می کشاند. بازاریابی عصبی روشی است که به بررسی فرایند تصمیم گیری مشتری جهت خرید می پردازد. بر اساس مفهوم بازاریابی در خصوص این فرایند, تصمیم گیری های خرید مشتری به عنوان یک رویکرد دو سیستمی مطرح می شود. سیستم 1 فرایندی اتوماتیک و سریع می باشد و در مقابل, تصمیمات اتخاذ شده توسط سیستم 2 تعمدی, با استدلال آگاهانه و آهسته صورت می گیرند. در مبحث شناخت رفتار مصرف کننده, این فرایندها به طور دایم تصمیمات خرید را هدایت می کنند. علاوه بر این بازاریابی عصبی ترکیبی از حداقل سه رشته علوم پایه شامل علوم اعصاب, علم اقتصاد رفتاری و روانشناسی اجتماعی می باشد. هدف از نگارش این مقاله مروری, بررسی جنبه های مختلفی از علوم اعصاب بود که در بازاریابی عصبی مورد استفاده قرار می گیرند. سیگنال های بدن و مغز انسان در درک منشاء و عملکردهای مقیاس های بازاریابی عصبی حائز اهمیت می باشند. مقیاس های متساطع از بدن شامل حالات چهره, حرکات چشم, پلک زدن, بازتاب یکه خوردن, پاسخ های رفتاری, فعالیت های الکترودرمال, ضربان قلب, فشار خون, اتساع مردمک و تنفس می باشند. سیگنال های مغز انسان توسط میزان اکسیژن رسانی خون, انتشار پوزیترون, میدان های الکتریکی و میدان های مغناطیسی مورد بررسی قرار می گیرند.نتیجه گیری: درک عملکردهای اولیه مغز انسان در بررسی رفتارهای خرید مصرف کننده بسیار ضروری می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیان، لیلا، علی پور، فاطمه، کولیوند، پیرحسین، و دستغیب، سمانه سادات. (1393). بازاریابی عصبی: رویکردهای شناختی در خصوص رفتار مصرف کننده (مقاله مروری). علوم اعصاب شفای خاتم، 2(4)، 46-59. SID. https://sid.ir/paper/258137/fa

    Vancouver: کپی

    بیان لیلا، علی پور فاطمه، کولیوند پیرحسین، دستغیب سمانه سادات. بازاریابی عصبی: رویکردهای شناختی در خصوص رفتار مصرف کننده (مقاله مروری). علوم اعصاب شفای خاتم[Internet]. 1393؛2(4):46-59. Available from: https://sid.ir/paper/258137/fa

    IEEE: کپی

    لیلا بیان، فاطمه علی پور، پیرحسین کولیوند، و سمانه سادات دستغیب، “بازاریابی عصبی: رویکردهای شناختی در خصوص رفتار مصرف کننده (مقاله مروری)،” علوم اعصاب شفای خاتم، vol. 2، no. 4، pp. 46–59، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258137/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button