مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

463
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر محتوای تبلیغ بر توجه افراد: با بررسی توان باند آلفا

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 38

چکیده

 مقدمه: تبلیغات بی فایده خواهند بود اگر نتوانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. هدف از این تحقیق بررسی تغییرات ناحیه فرونتال و پری فرونتال مغز در ارتباط با توان باند آلفا در حین تماشای تبلیغات بازرگانی بود. مواد وروش ها: طرح پژوهش نیمه تجربی بود و 30 شرکت کننده (15 مرد و 15 زن) دو تبلیغ (ورزشی و غیر ورزشی) را تماشا کردند. در این تحقیق نرم افزار نوروگاید برای تبدیل داده های الکتروآنسفالوگرافی به داده های کمی استفاده شد. یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد که قدرت آلفا در زمان مشاهده تبلیغات ورزشی در میان تمامی افراد و در اکثریت کانال ها کاهش داشته است. این کاهش در هنگام مشاهده تبلیغات غیر ورزشی مشاهده نشد. این اختلاف از لحاظ تأثیر جنسیت بررسی شد و نتایج نشان داد که بین زنان و مردان اختلاف معنی داری وجود ندارد. نتیجه گیری: داده های ما نشان می دهد که استفاده از عناصر ورزشی ممکن است توجه را به سمت تبلیغات جلب کند و باعث ماندگاری و یادآوری بهتر حافظه شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    امینی روشن، زهرا، عظیم زاده، سیدمرتضی، طالب پور، مهدی، و قشونی، مجید. (1399). تأثیر محتوای تبلیغ بر توجه افراد: با بررسی توان باند آلفا. علوم اعصاب شفای خاتم، 8(2 )، 29-38. SID. https://sid.ir/paper/258157/fa

    Vancouver: کپی

    امینی روشن زهرا، عظیم زاده سیدمرتضی، طالب پور مهدی، قشونی مجید. تأثیر محتوای تبلیغ بر توجه افراد: با بررسی توان باند آلفا. علوم اعصاب شفای خاتم[Internet]. 1399؛8(2 ):29-38. Available from: https://sid.ir/paper/258157/fa

    IEEE: کپی

    زهرا امینی روشن، سیدمرتضی عظیم زاده، مهدی طالب پور، و مجید قشونی، “تأثیر محتوای تبلیغ بر توجه افراد: با بررسی توان باند آلفا،” علوم اعصاب شفای خاتم، vol. 8، no. 2 ، pp. 29–38، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258157/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button