مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,576
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,143
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر قصه گویی قصص قرآنی بر سازش یافتگی کودکان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 66

چکیده

 زمینه و هدف: قصه گویی در طول تاریخ برای افراد جذابیت و کشش خاصی داشته است و در مورد کودکان یک شیوه تربیتی محسوب می شود. به همین دلیل, قصه گویی یکی از ابزارهای مهم اصلاح رفتار کودکان محسوب می شود, بنابراین پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر قصه های قرآنی بر سازش یافتگی کودکان پیش دبستانی صورت گرفت.روش: طرح پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی بود. جامعه آماری تحقیق شامل همه دانش آموزان پیش دبستانی شهر خوی در سال تحصیلی 1394 -1393 بود. حجم نمونه پژوهش, شامل 40 کودک 5-6 ساله (20 نفر گروه آزمایش و 20 نفر گروه گواه) بودند که با روش نمونه گیری در دسترس از دو کلاس یک مدرسه انتخاب شده و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه اختصاص داده شدند. اعضای گروه آزمایش طی 8 جلسه یک ساعته تحت آموزش قصه گویی قرار گرفتند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه سازش یافتگی سینها و سینگ (1993) بود که در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون اجرا شد. تحلیل داده ها با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس انجام شد.یافته ها: نتایج حاصل از آزمون فرضیه های پژوهش نشان داد که بین میانگین نمرات کودکان گروه آزمایش و گواه در سازش یافتگی اجتماعی تفاوت معناداری به نفع گروه آزمایش وجود دارد (p<0.05). اما در دو مولفه سازش یافتگی عاطفی و سازش یافتگی آموزشی تفاوت معناداری بین دو گروه مشاهده نشد.نتیجه گیری: برای افزایش سازش یافتگی اجتماعی کودکان در مراکز پیش دبستانی, می توان از شیوه قصه گویی به ویژه قصص قرآنی استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درستی، رقیه، و زارعی، حیدرعلی. (1396). تاثیر قصه گویی قصص قرآنی بر سازش یافتگی کودکان پیش دبستانی. سلامت روان کودک (روان کودک)، 4(1 )، 56-66. SID. https://sid.ir/paper/258230/fa

    Vancouver: کپی

    درستی رقیه، زارعی حیدرعلی. تاثیر قصه گویی قصص قرآنی بر سازش یافتگی کودکان پیش دبستانی. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1396؛4(1 ):56-66. Available from: https://sid.ir/paper/258230/fa

    IEEE: کپی

    رقیه درستی، و حیدرعلی زارعی، “تاثیر قصه گویی قصص قرآنی بر سازش یافتگی کودکان پیش دبستانی،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 4، no. 1 ، pp. 56–66، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258230/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button