مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,927
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,037
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مثبت اندیشی بر ادراک شایستگی و مهارت های اجتماعی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 23

چکیده

 زمینه و هدف: از آنجایی که مثبت اندیشی بر بسیاری از جوانب زندگی افراد تاثیر عمده ای دارد, هدف از اجرای این پژوهش بررسی تاثیر آموزش مثبت اندیشی بر ادراک شایستگی و مهارت های اجتماعی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست 10 تا 12 ساله بود.روش: روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و طرح تک گروهی با پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه آماری شامل تمامی کودکان دختر بی سرپرست و بدسرپرست 10 تا 12 سال شهر رشت در سال 1395 بود که از بین آنها 10 نفر با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه مهارت های اجتماعی فرم معلم (گرشام و الیوت, 1990) و پرسشنامه ادراک شایستگی کودکان (هارتر, 1982) بود. مثبت اندیشی به صورت 14 جلسه 90 دقیقه ای به گروه نمونه آموزش داده شد. تحلیل داده ها با استفاده از ضریب d کوهن و ضریب g هدگس بررسی شد.یافته ها: نتایج یافته ها نشان داد که آموزش مثبت اندیشی توانسته است ادراک شایستگی و مهارت های اجتماعی کودکان را افزایش دهد و افراد مورد مطالعه شرکت کننده در آزمایش در پس آزمون به طور معناداری, ادراک شایستگی و مهارت های اجتماعی بیشتری داشتند (p<0.01).نتیجه گیری: در مجموع, نتایج به دست آمده از این پژوهش, سودمندی و تاثیر آموزش مثبت اندیشی در افزایش ادراک شایستگی و مهارت های اجتماعی کودکان را تایید می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفارحمیدی، الناز، حسینیان، سیمین، و زندی پور، طیبه. (1396). تاثیر آموزش مثبت اندیشی بر ادراک شایستگی و مهارت های اجتماعی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست. سلامت روان کودک (روان کودک)، 4(1 )، 13-23. SID. https://sid.ir/paper/258238/fa

    Vancouver: کپی

    صفارحمیدی الناز، حسینیان سیمین، زندی پور طیبه. تاثیر آموزش مثبت اندیشی بر ادراک شایستگی و مهارت های اجتماعی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1396؛4(1 ):13-23. Available from: https://sid.ir/paper/258238/fa

    IEEE: کپی

    الناز صفارحمیدی، سیمین حسینیان، و طیبه زندی پور، “تاثیر آموزش مثبت اندیشی بر ادراک شایستگی و مهارت های اجتماعی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 4، no. 1 ، pp. 13–23، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258238/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button