Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

863
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

732
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر برنامه آموزش هیجانات مثبت فردریکسون بر تنظیم هیجانات دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی

صفحات

 صفحه شروع 94 | صفحه پایان 109

چکیده

 زمینه و هدف: مشکل در تنظیم هیجان از جمله مسائلی است که دانش­ آموزان مبتلا به نارساخوانی با آن روبه ­ رو هستند. پژوهش حاضر با هدف تأثیر برنامه آموزش هیجانات مثبت فردریکسون بر تنظیم هیجانات دانش ­ آموزان مبتلا به نارساخوانی انجام شد. روش: این مطالعه به روش آزمایشی با طرح پیش­ آزمون, پس­ آزمون با گروه گواه انجام شد. نمونه مورد مطالعه شامل 30 نفر از دانش ­ آموزان دختر نارسا­ خوان مقطع ابتدایی با دامنه سنی12-9 سال از مدارس آموزش عمومی شهر اصفهان در سال تحصیلی 95-1394 بود که به شیوه نمونه ­ گیری تصادفی چندمرحله­ ای انتخاب شدند و بر حسب تصادف در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گواه (15 نفر), جایدهی شده ­ اند. مداخله شامل 12جلسه 45 دقیقه ای بود که در گروه آزمایش اجرا شد. در این مطالعه از پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان (گرانفسکی و همکاران, 2002), آزمون هوش وکسلر ویرایش چهارم (وکسلر, 2003), و آزمون خواندن و نارساخوانی (کرمی نوری و مرادی, 1387) استفاده شد. جهت تحلیل داده­ ها از آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیره استفاده شد. یافته­ ها: یافته­ های حاصل از تحلیل کوواریانس چندمتغیره نشان داد که برنامه آموزش هیجانات مثبت بر تنظیم هیجان دانش ­ آموزان مبتلا به نارساخوانی تأثیر معنادار دارد (0/0001>P). نتیجه ­ گیری: برنامه آموزش هیجانات مثبت فردریکسون می تواند بر تنظیم و مهار هیجانات دانش ­ آموزان نارساخوان تأثیر گذارد و درمان گران می­ توانند از آن در کنار سایر روش­ های آموزشی-درمانی استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سپنتا، ماندانا، عابدی، احمد، یارمحمدیان، احمد، قمرانی، امیر، و فرامرزی، سالار. (1397). تأثیر برنامه آموزش هیجانات مثبت فردریکسون بر تنظیم هیجانات دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی. سلامت روان کودک (روان کودک)، 5(4 )، 94-109. SID. https://sid.ir/paper/258267/fa

    Vancouver: کپی

    سپنتا ماندانا، عابدی احمد، یارمحمدیان احمد، قمرانی امیر، فرامرزی سالار. تأثیر برنامه آموزش هیجانات مثبت فردریکسون بر تنظیم هیجانات دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1397؛5(4 ):94-109. Available from: https://sid.ir/paper/258267/fa

    IEEE: کپی

    ماندانا سپنتا، احمد عابدی، احمد یارمحمدیان، امیر قمرانی، و سالار فرامرزی، “تأثیر برنامه آموزش هیجانات مثبت فردریکسون بر تنظیم هیجانات دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 5، no. 4 ، pp. 94–109، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258267/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا