مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

978
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

677
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراتحلیل تأثیر آموزش مدیریت والدین بر مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 78 | صفحه پایان 88

چکیده

 زمینه و هدف: اختلالات دوران کودکی تأثیر مهمی بر کودک, روابط با همسالان, و روابط خانوادگی دارند. نتایج پژوهش های مختلف حاکی از آن است که والدین کودکان مبتلا به این اختلالات به دلیل اینکه با چالش های والدگری بیشتری روبرو هستند, سطح تنیدگی فراتری نسبت به سایر والدین را تجربه می کنند؛ از این رو پژوهش حاضر با هدف ترکیب مطالعات انجام شده در حوزة اثربخشی آموزش مدیریت والدین بر مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان انجام شده است. روش: روش مورد استفاده در این پژوهش فراتحلیل است. جامعة آماری شامل مطالعات در دسترس مرتبط بود که در فاصله سال های 1378 تا 1396 در داخل کشور به صورت مقاله تمام متن در دسترس بودند. پس از بررسی ملاک های ورود و خروج, 21 اندازه اثر از 17 مطالعه دارای شرایط فراتحلیل, به دست آمد. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها از تحلیل حساسیت, نمودار قیفی, مدل های ثابت و تصادفی, و تحلیل ناهمگنی با استفاده از نرم افزار CMA استفاده شد. یافته ها: تحلیل اطلاعات حاصل از پژوهش ها نشان داد که مقدار اندازه اثر ترکیبی برای مدل اثرات ثابت (مدل انتخاب شده برای این فراتحلیل) برابر با 995/0 به دست آمد که از لحاظ آماری معنادار بود (01/0 P). نتیجه گیری: اندازه اثر به دست آمده از روش های آموزش مدیریت والدین بر مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان طبق جدول تفسیر اندازه کوهن بزرگ, محاسبه شد و نتایج نشان داد که روش های آموزش مدیریت والدین بر مشکلات رفتاری و عاطفی کودکان مؤثر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عیسی زادگان، علی، ابراهیم زاده، خوشدوی، سپاس، لیلا، و زینالپور، فاطمه. (1398). فراتحلیل تأثیر آموزش مدیریت والدین بر مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان ایرانی. سلامت روان کودک (روان کودک)، 6(3 )، 78-88. SID. https://sid.ir/paper/258288/fa

    Vancouver: کپی

    عیسی زادگان علی، ابراهیم زاده خوشدوی، سپاس لیلا، زینالپور فاطمه. فراتحلیل تأثیر آموزش مدیریت والدین بر مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان ایرانی. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1398؛6(3 ):78-88. Available from: https://sid.ir/paper/258288/fa

    IEEE: کپی

    علی عیسی زادگان، خوشدوی ابراهیم زاده، لیلا سپاس، و فاطمه زینالپور، “فراتحلیل تأثیر آموزش مدیریت والدین بر مشکلات رفتاری و هیجانی کودکان ایرانی،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 6، no. 3 ، pp. 78–88، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258288/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button