Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,601
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,669
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش حل مسئله خانواده/ مدرسه محور بر سبک های حل مسئله دانش آموزان دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 14 | صفحه پایان 27

چکیده

 زمینه و هدف: حل مسئله, یکی از برنامه های ساختاریافته شناختی است که طیفی از پاسخ های کارآمد را برای مقابله با موقعیت های مشکل ساز زندگی فراهم می کند. پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش حل مسئله خانواده/مدرسه محور بر سبک های حل مسئله دانش آموزان انجام شد. روش: طرح این پژوهش, تجربی از نوع پیش آزمون-پس آزمون-پیگیری با گروه گواه بود. تعداد 120 دانش آموز با استفاده از روش: نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و با انتساب تصادفی به دو گروه آزمایشی (60 نفر) و گواه (60 نفر) تقسیم شدند. پس از آموزش10 جلسه دو ساعته به والدین و معلمان, گروه آزمایش به مدت سه ماه تحت آموزش برنامه حل مسئله خانواده/ مدرسه محور قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها در سه فرم دانش آموزان, والدین, و معلمان از نسخه کوتاه حل مسئله اجتماعی (دزوریلا و همکاران, 2004) استفاده شد. یافته ها: طبق گزارش دانش آموزان (شرکت کنندگان), والدین, و معلمان در سه مرحله پیش آزمون-پس آزمون (فاصله سه ماهه) و پیگیری (فاصله یک ماهه), نتایج نشان داد در گروه آزمایشی, بین نمرات پیش آزمون-پس آزمون در زیرمقیاس های حل مسئله تفاوت معناداری وجود داشت اما بین نمرات پس آزمون-پیگیری در زیر مقیاس های حل مسئله, تفاوت معنادار نبود (0/05 ≥ P) نتیجه گیری: آموزش حل مسئله خانواده/مدرسه محور بر سبک های حل مسئله دانش آموزان اثربخش است, بنابراین استفاده از این شیوه به عنوان یک برنامه پیش گیرانه به والدین و معلمان در اتخاذ سبک حل مسئله کارآمد از سوی دانش آموزان, از اهمیت فراوانی برخوردار است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کاکابرایی، کیوان. (1398). تاثیر آموزش حل مسئله خانواده/ مدرسه محور بر سبک های حل مسئله دانش آموزان دوره ابتدایی. سلامت روان کودک (روان کودک)، 6(1 )، 14-27. SID. https://sid.ir/paper/258331/fa

Vancouver: کپی

کاکابرایی کیوان. تاثیر آموزش حل مسئله خانواده/ مدرسه محور بر سبک های حل مسئله دانش آموزان دوره ابتدایی. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1398؛6(1 ):14-27. Available from: https://sid.ir/paper/258331/fa

IEEE: کپی

کیوان کاکابرایی، “تاثیر آموزش حل مسئله خانواده/ مدرسه محور بر سبک های حل مسئله دانش آموزان دوره ابتدایی،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 6، no. 1 ، pp. 14–27، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258331/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button