مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,179
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

870
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر روش نمایش خلاق بر کاهش اختلال های درون نمود کودکان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 57

چکیده

 زمینه و هدف: اختلال های درون­ نمود آثار طولانی­ مدتی بر سطوح کنش وری رفتاری, جسمانی, شناختی, و هیجانی کودکان برجای می گذارند. بدین ترتیب پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر نمایش خلاق بر کاهش اختلال های درون­ نمود کودکان پیش دبستانی انجام شد. روش: روش پژوهش نیمه ­ آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. بر این اساس از بین تمامی کودکان دختر پیش دبستانی که در سال تحصیلی 94-1393 در مراکز پیش دبستانی غرب تهران مشغول به تحصیل بودند 30 کودک با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایدهی شدند. سپس کودکان گروه آزمایش طی 10 جلسه 45 دقیقه ای تحت­ تأثیر آموزش بوسیله نمایش خلاق قرار گرفتند. سیاهه رفتاری کودکان آخنباخ (2001) به عنوان ابزار پژوهش در مراحل غربالگری و اجرای پیش­ آزمون و پس­ آزمون مورد استفاده قرار گرفت. در پایان داده های جمع آوری شده با روش تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: یافته های به دست آمده نشان داد که نمایش خلاق بر کاهش اختلال های درون­ نمود کودکان در مؤلفه های انزوا/ افسردگی و اضطراب/ افسردگی تأثیر معناداری دارد (05/0) اما در مؤلفه شکایات جسمانی تأثیری نداشته است. نتیجه گیری: نمایش خلاق از طریق فعال سازی و پویایی ذهن و برون­ ریزی احساساتی که زمینه بروز آن وجود نداشته است, موجب کاهش اختلال های درون­ نمود کودکان می شود بنابراین روان­ شناسان و درمانگران کودک می­ توانند نمایش خلاق را به عنوان یک روش درمانی در کنار سایر روش­ ها مورد توجه قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرحزادی، نیکو، امیری مجد، مجتبی، و بزازیان، سعیده. (1397). تأثیر روش نمایش خلاق بر کاهش اختلال های درون نمود کودکان پیش دبستانی. سلامت روان کودک (روان کودک)، 5(3 )، 47-57. SID. https://sid.ir/paper/258369/fa

    Vancouver: کپی

    فرحزادی نیکو، امیری مجد مجتبی، بزازیان سعیده. تأثیر روش نمایش خلاق بر کاهش اختلال های درون نمود کودکان پیش دبستانی. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1397؛5(3 ):47-57. Available from: https://sid.ir/paper/258369/fa

    IEEE: کپی

    نیکو فرحزادی، مجتبی امیری مجد، و سعیده بزازیان، “تأثیر روش نمایش خلاق بر کاهش اختلال های درون نمود کودکان پیش دبستانی،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 5، no. 3 ، pp. 47–57، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258369/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button