مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

715
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

690
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آموزش مهارت های زبان بدن و اجتماعی بر سازش یافتگی اجتماعی دانش آموزان مبتلا به آسیب بینایی

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 71

چکیده

 زمینه و هدف: با توجه به اهمیت مهارت­ های اجتماعی به عنوان مهم ترین عامل اجتماعی­ شدن و سازش ­ یافتگی اجتماعی, پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش مهارت های زبان ­ بدن و اجتماعی بر سازش ­ یافتگی اجتماعی در دانش ­ آموزان مبتلا به آسیب بینایی انجام شد. روش: طرح پژوهش حاضر, نیمه آزمایشی از نوع پیش ­ آزمون-پس ­ آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی دانش ­ آموزان دختر 14 ساله مبتلا به آسیب­ بینایی شهر تهران در سال 1396-1394 مراجعه کننده به مراکز بهزیستی و توان­ بخشی بودند که از میان دانش ­ آموزان داوطلب, 40 نفر بر اساس روش نمونه­ گیری در دسترس انتخاب و به تصادف در دو گروه آزمایش و گواه جای دهی شدند. گروه آزمایش به مدت 14 جلسه­ 90 دقیقه ای تحت آموزش قرار گرفتند. آزمودنی­ های هر دو گروه, قبل و بعد از آموزش به آزمون شخصیت کالیفرنیا (بخش سازش­ یافتگی اجتماعی) پاسخ دادند. داده­ های جمع­ آوری­ شده با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیره و چندمتغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ­ ها: نتایج تحلیل داده­ ها نشان داد میانگین نمره­ کل سازش ­ یافتگی اجتماعی و تمامی خرده ­ مقیاس ­ های آن برای آزمودنی های گروه آزمایش در موقعیت پس ­ آزمون افزایش یافته ­ است؛ اما این افزایش برای خرده ­ مقیاس ­ های قالب­ های اجتماعی و گرایش ضداجتماعی معنی ­ دار نبود (0/05

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدیوسف، بهاره، شریفی درآمدی، پرویز، و آقایی، حکیمه. (1397). تأثیر آموزش مهارت های زبان بدن و اجتماعی بر سازش یافتگی اجتماعی دانش آموزان مبتلا به آسیب بینایی. سلامت روان کودک (روان کودک)، 5(2 )، 59-71. SID. https://sid.ir/paper/258423/fa

    Vancouver: کپی

    محمدیوسف بهاره، شریفی درآمدی پرویز، آقایی حکیمه. تأثیر آموزش مهارت های زبان بدن و اجتماعی بر سازش یافتگی اجتماعی دانش آموزان مبتلا به آسیب بینایی. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1397؛5(2 ):59-71. Available from: https://sid.ir/paper/258423/fa

    IEEE: کپی

    بهاره محمدیوسف، پرویز شریفی درآمدی، و حکیمه آقایی، “تأثیر آموزش مهارت های زبان بدن و اجتماعی بر سازش یافتگی اجتماعی دانش آموزان مبتلا به آسیب بینایی،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 5، no. 2 ، pp. 59–71، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258423/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button