مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,325
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,492
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه فراشناخت و عملکرد تحصیلی با میانجی گری حل مساله

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 91

چکیده

 زمینه و هدف: عملکرد تحصیلی یک عنصر چند بعدی است و به گونه ای ظریف به فراشناخت و حل مساله مربوط است. هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه فراشناخت و عملکرد تحصیلی با میانجی گری حل مساله است.روش: روش پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی و جامعه آماری آن شامل تمامی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر خرم دره در سال تحصیلی 96-1395 بود که از بین آنها 300 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پر سشنامه های باورهای فراشناخت ولز (1997), حل مساله هپنر (1987) و شاخص معدل تحصیلی استفاده شد. تحلیل داده ها با معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارهای اس پی اس اس نسخه 18 و ایموس نسخه 20 انجام شد.یافته ها: بر اساس مدل معادلات ساختاری, روابط بین متغیرها, از برازش قابل قبولی برخوردار بود و نتایج نشان داد بین فراشناخت با حل مساله (p£0.001), فراشناخت با عملکرد تحصیلی (p£0.001), و حل مساله با عملکرد تحصیلی (p£0.003) رابطه وجود دارد.نتیجه گیری: استفاده از مهارت حل مساله و فراشناخت موجب رشد معنادار یادگیری در دانش آموزان می شود بنابراین می توان با تقویت باورهای فراشناختی و مهارت حل مساله, ضمن تقویت عملکرد تحصیلی دانش آموزان, زمینه شناخت دقیق ظرفیت ها, توانایی ها و کاستی ها بدست خودشان فراهم شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلیلی، اکبر، حجازی، مسعود، انتصارفومنی، غلامحسین، و مروتی، ذکراله. (1397). رابطه فراشناخت و عملکرد تحصیلی با میانجی گری حل مساله. سلامت روان کودک (روان کودک)، 5(1 )، 80-91. SID. https://sid.ir/paper/258440/fa

    Vancouver: کپی

    جلیلی اکبر، حجازی مسعود، انتصارفومنی غلامحسین، مروتی ذکراله. رابطه فراشناخت و عملکرد تحصیلی با میانجی گری حل مساله. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1397؛5(1 ):80-91. Available from: https://sid.ir/paper/258440/fa

    IEEE: کپی

    اکبر جلیلی، مسعود حجازی، غلامحسین انتصارفومنی، و ذکراله مروتی، “رابطه فراشناخت و عملکرد تحصیلی با میانجی گری حل مساله،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 5، no. 1 ، pp. 80–91، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258440/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button