Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,358
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

534
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه باورهای دینی و سبک های مقابله یی با هوش هیجانی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر شوش در سال 1395

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 92

چکیده

 سابقه و هدف: از آنجایی که هیجان ها بخش اعظمی از زندگی را در بر می گیرد و دین باوری انگیزه یی روانی محسوب می شود که در فطرت و سرشت آدمی ریشه دارد و همچنین سبک های مقابله یی مجموعه یی از فعالیت ها و فرایندهای رفتاری و شناختی برای ممانعت, مدیریت یا کاهش استرس محسوب می شود, ازاین رو, هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه بین باورهای مذهبی و سبک های مقابله یی با هوش هیجانی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر شوش بود. روش کار: روش تحقیق در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری (2012 نفر) این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر (1254 نفر) و پسر (758 نفر) مقطع متوسطه دوم تشکیل داد که از این میان تعداد 200 نفر نمونه آماری در نظر گرفته شد. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه هوش هیجانی بار- اون, پرسش نامه نگرش سنج مذهبی گلریز و براهنی و همچنین پرسش نامه راهبردهای لازاروس استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش نیز از روش های آمار توصیفی و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. در این پژوهش همه موارد اخلاقی رعایت شده است. علاوه براین, نویسندگان مقاله هیچ گونه تضاد منافعی گزارش نکرده اند. یافته ها: بر اساس یافته های به دست آمده, بین باورهای مذهبی با هوش هیجانی (r=0.389 و 0.05>p), و همچنین بین سبک های مقابله یی با هوش هیجانی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر شوش رابطه معناداری وجود داشت (r=0.821 و 0.05>p). نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصل از پژوهش حاضر می توان پیشنهاد داد که معلمان در مدارس برای دانش آموزان کارگاه های آشنایی با دین و اسلام دایر کنند تا دانش آموزان بیشتر با مذهب آشنا شوند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ظهیری خواه، ندا، مانعی، کلثومه، و سخت سر، محمدرضا. (1397). رابطه باورهای دینی و سبک های مقابله یی با هوش هیجانی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر شوش در سال 1395. پژوهش در دین و سلامت، 4(3 )، 83-92. SID. https://sid.ir/paper/258657/fa

    Vancouver: کپی

    ظهیری خواه ندا، مانعی کلثومه، سخت سر محمدرضا. رابطه باورهای دینی و سبک های مقابله یی با هوش هیجانی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر شوش در سال 1395. پژوهش در دین و سلامت[Internet]. 1397؛4(3 ):83-92. Available from: https://sid.ir/paper/258657/fa

    IEEE: کپی

    ندا ظهیری خواه، کلثومه مانعی، و محمدرضا سخت سر، “رابطه باورهای دینی و سبک های مقابله یی با هوش هیجانی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر شوش در سال 1395،” پژوهش در دین و سلامت، vol. 4، no. 3 ، pp. 83–92، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258657/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا